vrijdag 6 november 2009

Bon-Bon-Bonnetje

Ik ben gezwicht,na twee dagen al,
ik zal het maar opbiechten;
ik ben naar de winkel geweest,zelfs meerdere keren deze week.
De schade was eerst 8,95 ,en de tweede keer was het zelfs 19,60 en gisteren uiteindelijk 9,25.


Nu zat er ook brandstof bij,dat was 7,50.
En een kadootje van een vriendinnetje van dochterlief;4,50.
Het bezoekje aan de V&D werd grotendeels betaald door zoonlief zelf(zakgeld,maar ja dat betaal ik ook :-( )
Maar toch........
Ik heb meer verbarreld dan ik wou.
Laat ik nu maar meteen met de billen bloot gaan:
Ik heb me weer laten verleiden door de bonbonnetjes.
Zo dat is eruit,PFFFF dat lucht op zeg!
Ik vraag me af waarom ik me er zo schuldig over voel,
ik bedoel maar,
ik mag best wel iets lekkers eten toch?
En niet onbelangrijk, ik ben wel mooi binnen mijn budget gebleven!
DUSSSSSS
Het was wel weer een hele aanslag,dat wel. Ik zou mezelf niet zo moeten kwellen hiermee.Ik mag nu eenmaal niet zoveel lekkers en ik wil ook niet alle dagen lekkers zelf maken. Trouwens,wat zeg ik, bonbonnetjes die kan ik niet eens maken.
DUSSSSSS
De bonbonnetjes houden we erin.
Ik hoef toch ook niet altijd maar toe kijken hoe ieder lekkers eet terwijl ik aan een kopje thee zit te sippen. Daarom zet ik een aparte post op voor de bonbonnetjes. Dat zijn ze wel waard.
Ik reserveer een bepaald bedrag voor ze,en daar mag ik dan niet overheen gaan. Lullige is natuurlijk dat ik niet op zoek kan naar goedkopere. Daar zit ik dan wel mee. Nou ja...niet aan denken dan maar....
Ik heb het al eens eerder overleefd,
afkikken van chocolade bedoel ik dan.
Jaren geleden moest ik op dieet, omdat ik zo allergisch reageerde op veel voedingsmiddelen.
En zo kwam het dat ook chocola uit mijn voedselpakket werd geschrapt. Ik was er heel erg verslaafd aan. Geen dag zonder chocola, of het nu hagelslag ,een reep of chocimel was. Als ik het maar binnenkreeg.

Het was verschrikkelijk,dat kan ik u wel verzekeren. Ik kon de schappen met chocola maar met moeite voorbij komen en ik droomde van de smaak van chocolade in mijn mond.
Zo erg was het.
Het duurde een heel jaar voor ik daar vanaf was en zonder smachten chocola kon zien en geen water in de mond meer te krijgen.Vreselijke periode was dat....en ook nog allemaal voor niks, want niet de chocola maar de chemische toevoegingen waren de boosdoener.(vaniline,geur en smaakstoffen enz)

Inmiddels is de verslaving weer in alle hevigheid terug. Hoewel ik in het begin nog wat hufterig was hoor. De dagen dat mijn verhemeltje opzwelde na het eten van een stukje chocola zaten nog scherp in mijn geheugen.

Een eigen post dus.
Wat zal ik mezelf eens toebedelen?
Niet teveel,maar ook niet te weinig hoor.
Ik heb dat best wel verdiend,al zeg ik het zelf.
Ik doe al het werk,
ik mag dus ook dat verzetje,
waar of niet?
Ik vind van wel,
20 euro?
Ga ik nog maar eens even over nadenken dan,Is wel veel , eigenlijk wel....
Maar ja,als ik binnen het budget blijf is het toch goed?
Kan er ook heel andere dingen mee doen,dat wel.Nou ja.....ik weet het nog niet.....
Ik ben in iedergeval binnen mijn budget gebleven.
KNAP ?????
~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten