vrijdag 11 juni 2010

~69 centen~

Van de week heeft zoonlief boodschappen gedaan bij de Albert-Hein. Hij wou lekkers en dubbelfris hebben. Dus kreeg hij een centje mee en kwam hij een half uur later weer terug skeeleren met de boodschapjes. Helaas had hij niet echt goed opgelet met de dubbelfris. Het was de "light" variant. Die mogen ze hier niet hebben met die kunstmatige zoetstoffen. Op naar de AH dus om om te ruilen.
Ik moest het zelf doen,want zoonlief zag het niet zitten om nogmaals op de skeelers te gaan...hij was moe. Ik met dochterlief naar de bali. Wachtte daar een stief kwartiertje en trof toen een kassameisje van een jaar of 17 . Ik legde het probleem uit en kreeg mijn centen terug.
Nu was de dubbelfris 96 centen.....en ik kreeg er 95 terug. Dus ik zeg zo...."Ik wil graag 96 cent terug, dat heb ik er voor betaald." Waarop zij zei dat ze dat niet doen."Maar dat heb ik er voor betaald dus dat wil ik ook terug krijgen. Het moet toch niet zo wezen dat ik moet betalen voor het terugbrengen van de goederen? Kan ik geen tegoedbon krijgen dan?" Ze raakte in de war en gaf me een muntje van 2 centen (dan weet u het nu,die hebben ze nog steeds in de kassa...dus eis op dat wisselgeld)
1 Cent winst dus.....

Nu had ik nog wat nodig en ging de winkel in voor de andere boodschappen. De dubbelfris was er niet in de smaak die we wilden, dus dat werd de 31!!!! cent goedkopere AH versie en bij de kassa werd er ook nog eens afgerond op 5, weer een cent erbij. Al met al heb ik dus een besparing gehad van 32 cent. Niet gek ? Dat is dus mooi 69 gulden-centen. Ik ben trots op mezelf!

~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten