maandag 29 november 2010

~Blijvend in prijs verlaagd????~




Albert Hein.
Half twee in de middag,dochter net naar school gebracht en nu een verzoekje van zoon aan het inwilligen.Loop door de winkel op zoek naar chocopepernoten en de dubbelfris van huismerk. Die is hier favoriet en scheelt 30 cent met de echte. De smaak doet er niet van onder!
De pepernoten zijn er niet meer in merk euroshopper...dat wordt dus AH...is een stuk duurder. De zak is nml de helft minder zwaar! ZUCHT....nou ja voor een keer....op naar de frisdranken afdeling. Ik loop blij en zelfverzekerd op HET PAK af, want tot mijn grote blijdschap hadden ze deze vorige week (of de week ervoor, daar wil ik even vanaf wezen) BLIJVEND IN PRIJS VERLAAGD. Jaha....voor 58 cent voortaan. Affin, ik bukte dus om twee pakken te pakken...zag het rode BLIJVEND IN PRIJS VERLAAGD er al niet bij hangen....viel mijn oog op de prijs.79 cent!
?
Ik heb nog even ongelovig staan kijken. Er schoten allerlei gedachtes door mijn hoofd; "Zie ik dit nou goed? Vergis ik me niet? Zal ik het eens scannen?Misschien is het wel een foutje???"
Kan toch?
Ik heb een van die knullen gevraagd hoe het kon dat dit artikel wat vorige week nog blijvend in prijs verlaagd was nu zo veel duurder was dan voor de verlaging. Hij keek me aan, keek naar de prijs, frummmelde wat aan het prijskaartje en wist het eigenlijk ook niet. "Weet u wat u moet doen" zei hij in ene met zo'n 'ik heb het licht gezien blik' in zijn ogen. "Ziet u die meneer daar met dat pak aan?" Ja die zag ik."Hij kan u er vast meer over vertellen!"
Ik naar die meneer...de filiaalmanager. Stelde mijn vraag weer. Hij raakte wat in de war, kleurde licht en liep maar even mee, want hoe kan dat nou? De AH is zijn prijzen toch blijvend aan het verlagen? Echt mevrouw, we hebben al heel veel artikelen in prijs verlaagd. "Maar deze niet, deze is in prijs zelfs verhoogd" Hij begon zijn riedeltje opnieuw te vertellen, maar dat kapte ik af. Ik vond namelijk, zo zei ik hem, dat ik de laatste tijd niet bepaald goedkoper uit was maar juist duurder . En dat terwijl ik precies hetzelfde koop! Hij probeerde het nogmaals....."Maar dit is niet goedkoper geworden . Het was vorige week goedkoper(ik liet hem de bon zien die ik nog had), en nu is het duurder." Zei ik.(wat kan mij die omzetcijfers schelen, dacht ik erbij)
"Ja dat is wel raar ja....ja vandaag zijn de kaartjes vervangen zie ik. Ja dat is wel een heel verschil ja....nee ik weet het ook niet....dat moet ik op het hoofdkantoor navragen..." "Nou graag!" zei ik.
Hij keek wat ongelovig(meent ze dat nou???) en zei toen dat hij dat zou doen en me dan laten weten wat er als antwoord was gekomen. En zo heb ik dus mijn tel nr gegeven en wacht ik nu op antwoord.
Wordt vervolgt dus!
:-)

4 opmerkingen:

  1. Kom via Kaatje op jouw blog terecht en m'n oog viel op dit bericht. Het is echt van de zotte! Wel goed dat jij daar achteraan gaat. Ik had, waarschijnlijk, laat maar gedacht. Ben benieuwd naar de reactie die je krijgt (of niet).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, zie nu dat het een blogje is uit 2010. Maar aangezien er 29 november stond dacht ik dat het een blog van gister was ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahaha ja dat was dus alweer 2 jaar geleden...nooooit meer wat van gehoord natuurlijk.
      Wel veel beschamende blikken sinds die tijd gehad daar door de manager als ik hem dan aankijk met zo'n blik van , hoe zit dat nou???? ;)
      Hij wordt er na al die tijd nog ongemakkelijk van proest.....

      Verwijderen
  3. geweldig zeg, wat een oplichters ook eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen