donderdag 9 februari 2012

nog even niet dus

Vandaag zoon alweer opgehaald van school. Weer een heftig, heel heftig incident. Weer een kind wat overstuur was, en weer een time-out, nu zelfs tot na het weekend.
Ik zucht even heel diep,
en zucht nog even dieper,
en gooi dan het roer om.
Zo kan het natuurlijk niet,
dit is niet goed voor hem. Zoveel negatieve ervaringen binnen een maand, en dan altijd weer degene zijn die thuis blijven moet. Goed bedoeld hoor, dat wel, maar de personen die betrokken zijn lopen nog op school rond. Nog steeds.  Zij willen hem maar niet met rust laten als hij weg loopt van irritaties en ruzietjes en opstootjes. Hij wordt dan tegengehouden, waardoor er uiteindelijk een ontploffing ontstaat en zoon van zich af vecht. Zo in het nauw gedreven voelt hij zich dan.
Misschien moet ik het toch maar weer gaan overwegen,
hij vraag er inmiddels zelf ook elke dag weer om....

"En anders mam, wil ik dat jij op school komt werken, dat jij mijn juf bent, dan voel ik mij wel veilig...."
Pdd-nos en school, het blijft moeilijk.

~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten