donderdag 3 december 2009

~Fijne Sinterklaas~

Gisteren het kadoo van dochterlief geschilderd, en versierd.
Ja ik weet het, het is weer allemaal net aan en ik ben niet klaar, moet vandaag de boel inpakken en dan nog wegbrengen en dan is het al bijna sinterklaas.......
Een gekkenhuis!
Elk jaar weer.....

Vorig jaar dacht ik teveel voor mijn dochter te hebben aangeschaft. Dus had ik wat kadootjes achtergehouden. Oma en oom en tante deden immers ook nog mee.
De arme meid had het minste van allemaal . Hoewel ze manhaftig haar emoties van teleurstelling verborg en haar best deed de anderen niet te misgunnen dat zij zo ontzettend veel hadden gekregen heeft ze thuis wel enige tranen gelaten.
Was ze niet lief genoeg geweest?
Hield Sinterklaas niet van haar?
Mijn hart keerde om, wat voelde ik me schuldig.
Ik ga haar dit keer dus verassen met een berg kadoos. Die van dit jaar EN die van vorig jaar. Nog ter compensatie en ook ,omdat zij dat verdiend heeft! Ze is een hardstikke lieve meid, heeft genoeg te verduren gehad en evengoed doet ze steeds weer haar best om het goede en mooie van alles in te zien.
Voor haar geen kniertenklaas. Voor haar niet een consuminderklaas. Dat heeft ze vorig jaar al gehad.
En dan krijgt ze er een gedicht bij, waarin ze opgehemeld wordt en geerd wordt als zijnde de grootste heldin van het jaar! Mijn heldin! Mijn meisekindje, mijn poppendijn, mijn dochterlief.
Voor alle geduld, voor alle vrolijkheid, voor alle lievigheid, voor alle geschenken en aandacht die ze rondstrooit, voor haar ........voor haar alleen.
~Fijne Sinterklaas~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten