woensdag 18 augustus 2010

~Girl Power~


Mijn laatste gesprekken over mijn toekomst had ik vorig jaar met mijn moeder. Mijn vader was toen al een jaar dood. We praatte over de mogelijkheden en zij bood me haar grote kamer boven aan, om een kleine praktijk in te vestigen. Ik woonde toen nog in een klein huisje waar ik geen plek had om een kamer vrij te maken. Dan kon zij de kinderen opvangen als ik aan het werk was,want zei ze me:" Ik werk dan toch ook niet meer zoveel, en dan kunnen we de tijden wel op elkaar afstemmen!" We hadden het over de papieren die ik nog moest halen, zodat mijn cliƫnten de behandeling vergoed zouden krijgen. En ze liet me in alles merken hoe trots ze eigenlijk op me was.

Mijn moeder, die op haar vijftigste haar droom nog ging waar maken en ging studeren voor verzorgende IG. Daarna ging ze werken op de geriatrische afdeling van een verzorgingstehuis. Dat had ze altijd al gewild en was er nooit van gekomen. Ze heeft het heerlijk gevonden, dat die droom uitkwam. Mijn vader ook trouwens, hij was zo trots op haar. Ze genoot van het werk en ze genoot van haar oudjes. Totdat mijn vader ziek werd en na een dramatisch ziekbed stierf. Toen was de koek op. Ze was haar droom kwijt, alles lag in duigen. Van het voorjaar stierf ze zelf zo onverwacht, dat ik mijn dromen even kwijt was. Ik wou niks meer. Waar deed ik het ook allemaal voor. Dan jaag je je droom na en dan????

Gelukkig ben ik wel uit dat gevoel gekomen en heb ik nu mijn dromen op een rijtje gezet. Ik ga ook gewoon niet strepen. Ik doe alles! Ik schrijf al een aardig eindje weg hier en op mijn Zeeuws Bibje blog. Ik schilder wanneer ik daar behoefte aan heb en ik stel het ten toon op mijn Bib-art site. Ik heb net vandaag weer sinds lange tijd een healing gegeven en morgen doe ik een NEI sessie. Nou als ik zo doorga komt de laatste cursus er ook nog wel. Echt wel!!!!!! Ik heb niet voor niets Girl Power......dus mam, je kan nog steeds trots op mij zijn!

~
Deze blog is ook te lezen op mams@work

Geen opmerkingen:

Een reactie posten