vrijdag 4 mei 2012

vakantie

Het is weer voorbij,
5 dagen spelen, uitslapen, laat naar bed gaan en eindeloos doen waar je zin in hebt. We hadden even een voorproefje op de zomer. Niet met het weer hoor, dat niet, maar wel met al het andere. Even lekker vrij zijn.
Dus werd de tent opgezet in de tuin, kwam vriendinnetje te logeren, werd de tuin hun speelplek. Mijn keuken de gaarkeuken en de buurt hun terrein. De tent werd uiteindelijk een hut en vandaag verhuisde ze helemaal naar binnen met de poppen. De moeheid had toegeslagen.
De tuin is een bende, het dak van de hut ingestort, de tuinmeubeltjes staan her en der en overal vind je keukenspulletjes van de dames terug. Van enige styling is geen sprake meer.

Het doet me wel wat denken aan onze tuin vroeger. Waar wij in de kolenkit achter de schuur hutten bouwden en waar we met onze vriendjes/innetjes dan speelden.  Erg veel plantjes stonden er ook niet bij ons in de tuin,. Dat kon  niet, we groeven er te vaak in het zand. Jaren later vonden we nog autootjes en lepels en ander spul wat daar ooit beland was.
Op een gegeven moment was mijn moeder de zwarte kleren zo zat dat mijn vader de kolenkit afbrak en er een stukje tuin maakte. Niet dat er wat groeide hoor, de muur van de schuur was zo fijn om tegen te kaatseballen enzo.....er werd wel gemopperd en gezucht dat we er zo'n bende van maakte maar ja.
Die mooie tuin vol bloemen en struiken kwam later wel. 

Hier zijn ze nog niet zover.  Tot die tijd kijk ik lijdzaam toe hoe ze ,steeds weer, mijn tuin omtoveren tot hun favoriete speelplek. En ik zie ze groeien.............................
~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten