woensdag 5 augustus 2009

Bonbonnetjes en de struisvogel



Al jaren gaan we niet op vakantie, wij blijven thuis.
Om nu niet het gevoel te hebben dat we hier zielig achterblijven ga ik elke week wat doen met de kinderen. Iets "bijzonders".
Dit jaar heeft dat toch best wel veel geld gekost,
Zo zijn we voor het eerst in jaren naar de kermis geweest. Hebben we de Mac vaker gezien dan ooit en hebben ze allebei meegedaan aan de Jevak.
Nu hoeft Jevak helemaal niet zo duur te kosten hoor(wel 5 euro pp), ik bedoel maar , het is om de hoek en thuis wordt er gegeten. Maar dit jaar kostte het wel extra.
Aan verloren spul dan wel te verstaan.
De nieuwe bal van zoonlief is gestolen en de zomerjas van dochterlief is ook weg. Iemand heeft deze jas opgehaald, maar wij waren dat niet.Het was zo'n leuk stoer en heel erg hip jasje, die menig meisje daar op de jevak zo aangekund had. En ws is er ook nu eentje die hem nu aanheeft. Ik schat een van de grote meisjes die nog net aan mee mochten doen en die nogal mager was.
Dus moest ik een nieuwe jas kopen voor haar,want het is niet altijd mooi weer hier in waterland.
Gelukkig was het uitverkoop en heb ik een jas kunnen scoren voor 15 euro. Eigenlijk veel te duur voor een jas in de uitverkoop, want f33,06. Dat is nu niet bepaald goedkoop voor een zomer-meisjes-jas. Maar affin,ik maak hem wel weer te gelde als het seizoen over is.
De bal hebben we gisteren kunnen vervangen bij de kringloop,voor een veel mooiere GOUD met ZILVEREN bal,voor maar 1,50!!!!
En we hebben gisteren toch maar wat lekkers gehaald,kostte ook weer extra.
Vooral dat van mij......
Het zit nml zo,ik ben nogal allergisch voor allerlei etenswaren en vooral ook voor allerlei NIET etenswaren die ze wel in je eten stoppen. Ik mag dus heel veel gewoon niet eten van het lekkers wat aangeboden wordt. Maar een ding mag ik wel....en dat zijn de biologische bonbons van de AH.En die zijn walgelijk duur, zelfs in eurobegrippen. Ik ben dan ook een fortuin kwijt als ik mezelf eens wil verwennen met die bonbons. Echt,ik lijk wel gek.
Ze kosten namelijk wel VIER EURO DERTIG!
Ben je al geschrokken?
Hou je maar even vast dan,want in guldens kosten deze negen bonbonnetjes wel NEGEN GULDEN EN ZEVENENVEERTIG CENT!

Ik ben er stil van,weet je dat.
Ik had dit nml nog niet eerder omgerekend.
F9,47 ,ik lijk wel gek.
Nee,erger nog, ik ben gek dat ik het ervoor uitgeef! Dat is f1,05 per bonbon.
Jeeeeeeeee, dat geef je toch niet uit voor een losse bonbon. PFFFFFFFFF
Nu sla ik mezelf zo vaak op de borst dat ik zo bewust ben van de prijzen en zo, maar is dit even een desillusie. Ik heb gewoon net als al die andere mensen mijn hoofd, welliswaar gedeeltelijk maar toch, in het zand gestopt. Struisvogeltje gespeeld. En dat alles om zonder een naar gevoel mijn bonbons te kunnen eten..............
gelukkig heb ik er erg van genoten,van dat bonbonnetjes eten bedoel ik! En dat mag dan ook wel. Voor die prijs. Ik bedoel maar....En de sporen van al dat smikkelen en smullen heeft ook zichtbare herinneringen achtergelaten.Ook dat.Maar nu is het over!Vanaf nu geen bonbonnetjes meer.Heb ik naast de 70 euro pw nog een doel,en dat is afkicken van mijn bonbonverslaving.
Ik ga het redden.
Gewoon alles omrekenen,dat is net een koude douche,ik ga het redden!

~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten