maandag 3 augustus 2009

de euro,hoeladiee

Het valt me toch niet mee hoor om van die 10 euro rond te komen.
Kocht ik de eerste twee dagen gewoon niks(ik had ook niks nodig duhuh) kwam daarna de rekening toch wel akelig onder mijn neus terecht.
Moest ik in ene van alles,en was ik in twee dagen meer kwijt dan ik had opgespaard die 4 dagen te samen.Dat schiet weer lekker op he,maar niet heus.
Hoe dat nu kwam?
Tja
Uh
Ik had nog een boete uitstaan bij de bieb die ik nog steeds niet had ingelost van inmiddels wel 15 euro opgespaard......stom stommer nog meer stom.........
Dus paf poef pief...weg ,
nog maar 5 euro over van die twee dagen.Plus de 20 van de andere twee en daar had ik dus tekort aan.Ik heb maar een voorschotje genomen op de rest van de week en nu mag ik van mezelf pas woensdag boodschappen doen.
Gelukkig heb ik te eten hoor en genoeg meel om brood mee te bakken en genoeg vlokken om pap van te maken in de ochtend en zo,maar ja...lekkers(lees bonbons) is er niet...en daar heb ik zoooooooooooon zin in.
De kinderen idem dito,in het lekkers dan he,de bonbons dat is mijn tik!
Dus de eerste koekjes zijn al gebakken vandaag en worden nu op dit moment opgesoupeerd.
De limonade is inmiddels al op en koop ik pas vrijdag weer,de pasta is al op,de pindakaas ook,de hagels gaan nog een dagje mee,de jam wel twee,de eieren zijn bijna op en vlees heb ik ook niet meer.
Dit wordt echt afzien deze week.
Volgende week maar wat beter plannen,
en vooral niet teveel van te voren kopen,want ik heb hier een vreetgraag pubertje die op dit moment aan het hamsteren is om binnenkort een enorme groeispurt te maken.Dat mag gerust hoor,maar niet alles in een keer graag en vooral gezond graag!
Plannen dus,
en een kasboek bijhouden.Nee niet op de pc(kost stroom)maar in een schrift.
Horen jullie over een tijdje of het me gelukt is me aan die 70 euro in de week te houden.

70 Euro was f154,26 in het guldentijdperk....

Ik kon toen met f70,- een heel eind komen,ik hield zelfs over.
Raar toch dat je gulden een euro waard is.En nog raarder dat de meeste mensen dat voor het gemak maar al te graag vergeten en je irritant vinden als je nog steeds omrekent.
Als ik nu denk dat ik goedkoop uit ben ben ik in feite nog steeds belachelijk duur uit(want keer 2,20 is de guldenprijs)
Neem nu de Mac bezoekjes....ik had er 10 jaar terug niet aan moeten denken dat ik voor een bedrag van 44 gulden daar ging eten...of een ijsje voor bijna 3 gulden(1,35 euro de kindervariant met dipje) ging halen,of een bakje aarbeien voor bijna 7 gulden(2,99 euro),of een komkommer voor f2,20(0,99 euro) of een krop sla voor ruim 2 gulden(0,99),doe normaal zeg........
nu doen we dat gewoon alsof het de normaalste zaak van de wereld is.Als ik er een opmerking over maak zie ik geƫrgerde gezichten en boze baliemedewerkers.
Maar hoe komt het toch dat geen winkelier zich schaamt over deze exorbitante prijzen?
En hoe komt het dat iedereen alles evengoed blijft kopen?
En erger nog,hoe komt het dat iedereen in de ontkenningfase is blijven steken?
Nee hoor,het is echt niet duurder geworden zegt men steeds....maar hoe komt het dan dat ik niet meer uitkom?
Nou hierom dus:
http://www.sdnl.nl/hp-prijzen.htm
En dat is dan ook nog van 6 jaar terug...inmiddels is het allemaal nog veel duurder geworden.
Ben blij dat ik niet zo goedgelovig ben,
dat ik al jaren mijn vraagtekens zet bij de prijzen,
en daarom niet lukraak maar alles koop.
Het mag dan getuigen van luxe dat je alles kan kopen,
het getuigt ook van een grote domheid dat je op die manier je geld uit de zak laat kloppen.

70 Euro per week dus,
ik ga ervoor!
~

2 opmerkingen:

  1. Mooi streven, die 70 euro! Zal wel eens lastig zijn met verjaardagen enzo en bezoek.

    ot; misschien weet je het wel en was dit de bedoeling. maar als je een nieuw berichtje maakt zie je een plaatje van een soort van schakeltje, dat kun je aanklikken en van een webadres een meteen werkende link maken. hoef ik niet te knippen en te plakken...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dank voor de tip!

    Ja ik zit nu dus al over de 70 euro heen :-(((
    maar goed,we blijven streven.

    BeantwoordenVerwijderen