woensdag 15 september 2010

~Dromerig~

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:rjg7WGCtY8OXDM:http://www.servicepunt.nl/data/producten/285-Groot.jpg&t=1
Zoonlief is weg.
Logeren bij pappa voor 5 dagen.
Tis stil en leeg.
En in ene heb ik alle tijd en ruimte om te doen wat ik wou doen.
Ik had duizend dingen op mijn lijstje staan.
Allemaal dingen die al een hele tijd staan te wachten tot ik alleen was.
En nu ben ik alleen....

Ik heb stof gezogen, opgeruimd, afgewassen en de comp aangezet. Post gelezen, mijn RED BUBBLE account verder uitgewerkt. Zo meteen ga ik een bakje thee drinken en dan goede tijden kijken. En dan is het alweer bijna tijd dat dochterlief thuis is. En heb ik eigenlijk nog helemaal niks van dat lijstje gedaan ! Vanmiddag kom ik daar ook niet meer aan toe met dochterlief thuis. Bovendien ligt er een bult met wasgoed wat ik nog moet wassen en twee kinderkamers die een GROTE opruimbeurt nodig hebben en een sopje daarna! Mijn dag is wel weer helemaal gevuld.
Dag 1 is dan alweer voorbij.
Het wordt tijd voor een rooster.
Zo eentje die aangeeft wanneer ik wat moet doen.
Het liefste met de tijd er bij.
Een echte planner.
Dan moet ik weldoen wat daar staat natuurlijk!
Want dat vind ik wel erg moeilijk.
Ik kan onderweg nog wel eens afgedwaald raken. Dan is er iets anders wat in ene mijn interesse wekt en dat moet ik dan doen. Zo kan ik nog wel eens ipv het bed verschonen onderweg verdwalen in een boek lezen die ik naast mijn hoofdkussen had liggen. Of dat ik er zo tegenop zien dat ik er mee stop, omdat ik mezelf laat afleiden. Soms duurt een klusje van een uurtje wel een hele dag bij mij. Poef weg kostbare tijd...
Vroeger noemde men mij dromerig, dat klonk zo lief dus liet ik het zo. Tegenwoordig heet het verstrooid of gewoonweg vergeetachtig. "Je wordt oud", kreeg ik ook al naar mijn hoofd geslingerd. Feit is wel dat ik met al mijn gedroom en getalm en gedwaal, niet verder kom dan de rand van mijn bed, de wc of de stoel achter de comp.(ik kan me ook al surfende nogal eens verdwalen)
Een planner dus,
en dan ook een beloningsysteem......
bij iedere volbrachte taak een paar minuutjes dromen dus, je kunt me niet blijer maken!!!!!!!
oja..een wekkertje om aan te geven wanneer die paar minuutjes over zijn is ook wel handig! Anders zou ik zo maar de kostbare tijd voorbij dromen.

___________________________________________

My son is gone.
Staying with his dad for 5 days.
It's quiet and empty in the house.
And now I have all the time and space to do what I wanted to do for ages.
I had a thousand things on my list.
All of them waiting for a chance when I would be alone.
And now I am....
I have vacuumed, cleaned, turned on the computer. Read my post, worked on my Red Bubble acount. In a moment I will drink a cup of tea and watch the telly. Afther that it's almost time to fetch my daughter from school. And I have nothing done anything yet of my list.....This afternoon I will do nothing with my daughter at home. Moreover I have a hump of laundry waiting for me, and two childrens bedrooms that need a cleanup so bad. My day is completely full......exit day one.
It is time for a shedule.
One that will tell me when waht is to be done.
With a timetable!
A real planner!
I will have to do what it says though....because that's what I find very difficult. I can get astray when I start out something. Something else awakens my intrest and I have to do that first. Like instead of changing the whole bed I get lost in a book that was lying next to my pillow. Or I so dread to do a days work that I will get myself distracted.It sometimes takes me whole day to do the job of an hour.Pooffff gone precious time.
They used to call me little dreamer, it sounded so sweet. Now they call it scattered or simply forgetful. "You're getting old",they even threw at my head. Fact is that with all my dreaming and wandering and lingering I will not come any further than the edge of my bed, the toilet seat or chair of my computerdesk.(I can even get lost in surfing the net)
So I need a Planner,
and rewardingsystem to go with it.
With each completed task a get a few minutes dreaming.You can't make me any happier!!!!!!! O yes, ....and a timer to indicate when these minutes have past by, will be handy. Otherwise I will just pas the precious time dreaming!

~



Geen opmerkingen:

Een reactie posten