dinsdag 28 september 2010

~Wachten op de beste omstandigheden~


http://www.vangoghmuseum.nl/vgm/mmbase/images/29958

"Als u steeds blijft wachten op de beste omstandigheden ,krijgt u nooit iets gedaan."

pred 11-4

Echt zo'n uitspraak die mij op mijn lijf is geschreven.
Ik wacht namelijk al wat jaartjes op de beste omstandigheden.
Ik wachtte een hele lange tijd met scheiden,want ik wou eerst alles op orde hebben. Natuurlijk liep even goed alles in de soep, zoiets is nml niet te plannen. Gevolg was wel dat ik te lang gewacht had en kapot was van alles. Letterlijk ziek. Het heeft jaren geduurd voordat ik dat een klein beetje te boven was...de rest moet nog helen.
Zo heb ik ook jaren gewacht om te stoppen met lesgeven, ik wist gewoon niet wanneer het de beste tijd was om het te doen. Ik wist trouwens ook niet wat ik dan wel moest gaan doen. Dus doceerde ik door....en werd uiteindelijk ziek. Burn-out, longproblemen en helemaal over mijn toeren. Veel te lang gewacht!!!!!!!
Jaren wachtte ik op een groter huis terwijl ik beloofde dat ik dan toch echt een praktijk zou gaan starten. De jaren daarvoor was er geen ruimte(maar wel mogelijkheden hoor,dat wel,ik zag ze niet, ik nam ze niet) en toen er daarvoor nog ,wel ruimte was waren er andere excuses om het niet te doen. Vraag me af of dit geen vermijdingsgedrag is. Wil ik het eigenlijk wel?
Ik heb ook jaren gewacht op wat rust om een moment voormezelf te hebben. Altijd had ik wel excuus. De kinderen waren nog klein, ik moest het allemaal alleen doen, er waren problemen die eerst opgelost moesten worden.....affin, u snapt het wel.

Die beste omstandigheden dienen zich ook maar steeds niet aan.
Hoe lang ik ook wacht,
er gebeurd niets in die richting.
Wat dat betreft werd ik daarstraks al lezende toch wel even akelig met mijn neus op de feiten gedrukt. Ik ga zo dus gewoon he-le-maal niks voor elkaar krijgen!

Gelukkig las ik verder, tis zo simpel eigenlijk. En weet je, ik doe dat al een tijdje. Dat ik nu nog even geen resultaat zie doet daar niets aan af. Gods wegen zijn ondoorgrondelijk ,niet waar? Ik blijf dus mijn zaad uitzaaien, want weet je, iets ervan zal heus wel een keer opkomen, toch? Misschien zelfs alles wel. Jaha...daar kan ik nu echt blij van worden. Is al dat 'wachten op de beste omstandigheden' toch niet voor niets geweest.
~



Geen opmerkingen:

Een reactie posten