woensdag 7 mei 2014

I Do, I Do, I Do, I Do, I Do

Ik ben al een tijdje abuis. Weet gewoon niet meer waar ik het over moet hebben. Wil ook niet steeds maar weer mijn dag doornemen en dan een muziekje plaatsen.
Gewoon even niet.
Ik maak niet zoveel mee eigenlijk. Mijn leven is best saai. Op een vette irritatie nu en dan na, gebeurd er weinig spannends. Niks eigenlijk. ik ben aangeland in de rustige vaarwateren en ik heb geen idee wat ik er mee aan moet. Ik ben moe, maar wil dat niet zijn. Ik ben ongedurig naar actie, maar ik zou niet weten welke. Ik ben onrustig. Ik wil op reis in het leven en sta op het station waar geen treinen meer vandaan vertrekken. Zoiets.....
Ik wil ja!!! kunnen zeggen.
Maar waar tegen eigenlijk.
Is dat nou niet vreselijk. Ik zit hier als een kniesoor op het bankje en verwacht, dat er ooit, misschien, wie weet, toch nog eens net als vroeger een trein gaat stoppen. En dat ik dan instap maar een toekomst waar ik graag had willen zijn, maar nooit ben aangekomen.
Is dit nu die befaamde midlifecrisis?
Dat moment waarop je beseft, dat die weidse toekomst er inmiddels heel anders uit ziet dan eerst. Omdat een gedeelte al ingevuld is en een gedeelte nooit meer zal kunnen?
Dan zit er maar 1 ding op.
Ik ben vanaf nu, opnieuw, in het moment! Alsof het nooit gisteren was en morgen niet bestaat.
Dan zeg ik elk moment,  opnieuw, I do I do I do I do I dohoe......tegen mijn leven!!!!!
Daar zeg ik ja! tegen.

.

3 opmerkingen:

  1. Ben je misschien aan het afkicken van alle hectiek van de afgelopen tijd? Dat je in de renmodus wil schieten, maar dat daar geen reden voor is en dat dat dus wringt? Groetjes, M

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat denk ik wel ja....ik heb ook steeds dat gevoel dat ik iets moet want anders....:(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vaak als je niet aan iets vervelends terug wilt denken, ga je over tot actie. Vooral niet stil gaan zitten, want dan ga je denken! En dan loop je jezelf voor bij (ik praat uit ervaring ;-( )
    Dus pas op de plaats en af en toe even niets doen. Niksen is heel goed voor de geest!
    Mindfulness trouwens ook. In plaats van I do, I do, kun je ook zeggen: in het nu is geen stress. Want je gedachten zijn of bij het verleden, of met de toekomst bezig, terwijl er in het NU geen stress is. Ik schrijf het wat kort door de bocht, maar mocht je willen, dan kun je het nalezen in het boek: Niet morgen maar NU.
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen