woensdag 5 november 2008

~Sinterklaas wie kent hem niet~



Het schooljaar was nog amper begonnen of de speelgoedgidsen vielen al in de bus,je weet wel,die dikkers.Natuurlijk stond Sinterklaas er nog niet in maar toch.....
Mijn kinderen gingen verheugd bladeren in ieder hun eigen boek,want oma had de hare doorgegeven.En kruisten meteen hun favoriete speelgoed aan.Nog wat later werd het meest begeerde uitgeknipt en opgeplakt op hun ,JAWEL,verlanglijstje voor Sinterklaas.Zeg maar gerust een beste lijst,mijn dochter had 3 A4tjes nodig om alles op te plakken en mijn zoon spande de kroon met 5...,maar dat kwam door de plaatjes hoor,die waren gewoon groot(!) Jaja......de blaadjes werden met plakband aan elkaar geplakt en toen keurig opgerold en in de schoen geplaatst.Een oude,want hij moest nog wel even staan.Drie maanden om precies te zijn,en zo lang konden beiden hun schoenen niet missen.Mijn zoon nam een oude pantoffel(Sint zag dat echt niet hoor en dan nog,wat maakt het uit) mijn dochter een schoen van het vorige seizoen die nog in de kast stond te wachten om naar de kringloop te worden gebracht.
Ennuh...
of ik ook een wortel had voor Americo,je weet wel ,het paard van Sinterklaas.
Natuurlijk werden er voor de zekerheid ook alvast liedjes gezongen,
ik bedoel maar,stel je voor dat er ergens een Piet undercover was.Ze moesten maar het zekere voor het onzekere nemen.
Terwijl Sinterklaas in geen velden of wegen te bekennen was en ook nog helemaal niet dacht aan de kindjes in Holland bedachten mijn kinderen hoe fijn het toch wel niet was dat er überhaupt een Sinterklaas was,met zoveel geld dat ze zomaar van alles mochten wensen.En toen vond ik dat het tijd was om het sprookje toch enigzins te gaan verstoren.
"jullie weten toch dat Sinterklaas koopt met de portemonnee van je moeder?"heb ik ze nog even fijntjes herinnerd.
"Jahaaaa,maar hij legt er wel wat bij hoor mam!"zei mijn zoon nog hoopvol en hij bladerde zijn lijstje nog een keer door.
Hij is een liefhebber van lego,duur lego het allerliefste maar oké,iets minder duur mag ook hoor,maar "dan wil ik het liefste de Starwars of de Indiana Jones lego,of die van de Detectives,of "OOOOOO de lego-city OOOOO die wil ik".
Mijn dochter is snel tevreden,maar ook haar wensen zijn niet echt spotgoedkoop.Of ik wel even ervoor wil zorgen dat mijn portemonnee goed gevuld is graag!Weten zij veel dat ik al kadootjes aan het verzamelen ben gedurende het hele jaar en dat bij oma de zolder gevuld is,dat ik bijna aan de wensen voldoe maar net niet helemaal en dat ik een fractie kwijt ben geweest van wat het normaal kost.Voorlopig geloven ze nog heilig in deze goed-heilig-man,of hij nu het geld uit de portemonnee van hun ouders ript voor hun kadootjes doet er niet zo erg toe,hij is degene die ze mag geven!


~Sinterklaas is jaaaaarig ,zet je schoehoentje maaaaaarrrrr~


~













Geen opmerkingen:

Een reactie posten