zondag 17 maart 2013

Mad world

Nou het is voor elkaar hoor,
ik ben ziek,
en boos,
en pissed,
en gewoon niet in mijn hum.
Nee dat komt niet door het ziek zijn.
Hier is neergestreken vriendin van Dochter, die de laatste tijd erg vaak boos is. En ondanks dat ik net toch heel duidelijk was zit ze nog steeds boos in de stoel. Haar gram te halen lijkt wel.
Een crazy-maker, zowel voor mij als voor dochter, want ipv spelen zit iedereen nu te wachten tot ze eens ophoudt met boos te zijn. En reken maar dat dat een ongemakkelijk gevoel geeft.
Waarom ze ook alweer boos was? Het spel moest aangepast worden ivm mijn ziek, zwak en misselijk zijn( ik kan nu geen drukke puppies om me heen hebben en dochter kan de trap niet goed op om boven te spelen, omdat ze gevallen is op het zadel gisteren tijdens paardrijden.)  Een tussenoplossing lijkt niet mogelijk. Erg vervelend maar meer nog het verpest de sfeer danig.
Zoon probeert nu al een tijdje haar zover te krijgen een spel te spelen die iedereen leuk zou kunnen vinden, maar ze negeert alles. Er wordt niet gepraat. Wanneer ze uiteindelijk wat zegt is het één groot verwijt.......alsof ik een tweede Zoon in huis heb. Daarom maak ik me er ook zo boos over. Ik heb aan 1 zo'n crazy-maker in huis wel genoeg, meer dan!!!

Ze is nu naar huis.
Ik heb haar moeder maar even gebeld dat ze erg boos is, dat ik even niet meer weet hoe ik moet handelen en haar daarom maar naar huis heb gestuurd.
Ga ik nu zielig en wel in de stoel ziek wezen, in alle rust, als het even mag.......please please please....

~Fijne zondag~

10 opmerkingen:

  1. Denk dat het een goed id is om haar naar huis te sturen. Zij is jouw verantwoordelijkheid niet, denk nu vooral aan jezelf. Lekker warmte en TLC voor jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou idd, ze is mijn verantwoordlijkheid niet en ze hoeft hier niet iedere keer de sfeer te verprutsen. Ik heb een dekentje gepakt en ben al hoestend aan het uitrusten gegaan(voor zover dat ook mogelijk is, tis een ware workout dat ziek zijn bij mij ;)

      Verwijderen
  2. Heel verstandig om haar naar huis te sturen ,erg vervelend als iemand zich zo gedraagd.Nu even zelf tot rust komen .En beterschap natuurlijk
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je.

      Dat durfde ik voorheen niet hè, bang voor 'repressailles', hoe zot kun je het bedenken. Die Artist's `Way maakt een hoop los bij mij, en vriendinnetje heeft dat gisteren ondervonden.

      Verwijderen
  3. Jammer dat ze zich niet gedraagd. Maar inderdaad is naar huis sturen de enige oplossing. En je bent ziek, dus is dit het laatste waar je op zit te wachten.
    Beterschap en hoop dat je het los kunt laten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat woord zocht ik gisteren nou, dat ze zich niet gedraagd! Tis toch erg als je doet bij een ander thuis.....nou ja, we hebben het daarna heel gezellig/rustig gehad, en ook Zoon en Dochter waren behoorlijk opgelucht dat ik het zo afgehandeld had.
      Nu maar weer snel beter worden.....

      Verwijderen
  4. Beterschap hoor, en dat kun je er juist als je zelf ziek bent net niet verdragen en juist dan...lijken ze het te doen( is mijn ervaring vaak) of is het iets in het univerum dat deze 2 dingen weer juist aantrekt? 9net zoals als je eens aan de telefoon zit juist dan de kinderen gaan muiten, na uren gezellig gespeeld te hebben....naja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou idd, weer een seintje gehad, en ze worden al dwingender lijkt wel....Bibje doe nou iets, kom op!!!! En dat deed ik dus. Tot grote verassing van mezelf en Zoon en Dochter en niet in de laatste plaats van Vriendinnetje.

      Verwijderen
  5. Toen pubers klein waren, zat ik er niet op te wachten dat een vriendje/vriendinnetje zo zou doen hoor, dus hup naar huis ermee en al helemaal als je niet lekker bent!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja gelijk heb je, en toen ze klein waren deed ik dat ook veel makkelijker maar nu zijn het pubers en wegsturen gaat niet zo makkelijk. Zeker niet als je zo'n houding hebt als deze dame die eerst ook nog weigerde te gaan. Ze negeerde me gewoon. Ik heb haar gezegd dat ze niet bepaald een fraai visitekaartje voor haar ouders was zo en dat kwam wel aan.....

      Verwijderen