zaterdag 21 maart 2015

Zwijmelen op Zaterdag; zo mooi woon ik nou






 Ik heb een vette bolg-writers-block. Ik weet niet meer waar ik het over moet hebben. Volgens mij heb ik alles wel een keer de revue laten passeren en ik maak ook al geen zak mee dezer dagen, wat interessant genoeg is om over te schrijven. De dagen zijn voorbij gegleden. Ik heb hier en daar wat in de zon gehangen. Ik ben wat bezig geweest. Ik ben samen met de denktank, waar ik member van ben, bezig geweest dingen op een rijtje te krijgen en oplossingen te zoeken. En verder heb ik vooral heel veel gelezen. Voor de verandering heb ik eens een boek gepakt waar ik de serie wel van ken maar het verhaal zelf nog niet gelezen had, Toeval wilde dat op de kindle dit boek gratis was. Daar ben ik van de week dus in begonnen. En ik kon het niet echt opzij leggen.
Verder heb ik wat rondgehangen op Den Helder in foto's. Daar heb ik deze vandaan gejut. Gré Visser maakt prachtige foto's niet waar? Deze zijn gemaakt in de Quelderduin. Een park naast het spoor. Ik ben zo gegrepen door haar eigenheid dat ik een speciaal Gré Visser mapje op de pc heb gemaakt. Ze inspireert me enorm. Ik heb al eens gehint dat ze moet gaan exposeren, wie weet gaat ze dat nog eens doen.
Afijn, was ik gisteren zelf te wandelen, heb ik gewoon geen enkel plaatje geschoten. In plaats daarvan heeft de kwebbel gewoon uren lang geluid gemaakt. Het was reuze gezellig!
Maar ja nu de zwijmel,
het wordt hoe langer hoe moeilijker,
want wat zal ik kiezen?
Ik heb gewoon de hele week geen muziek geluisterd.
Nee zelfs dat niet.

Roger Visser- fort Dirkz Admiraal
Dan ga je toch maar ten lange leste een beetje zoeken en kom ik toch zomaar iets tegen wat ik van een hele andere groep ken. Wat klinkt dat leuk in de originele staat zeg. Op zijn minst! Zo niet leuker, dan toen ik het voor het eerst hoorde op de CD van This Mortal Coile. Het was toen ook al één van mijn favoriete liedjes op de CD.  Daarom dus naast de mooie plaatjes uit mijn Home-Town een liedje uit mijn babytijd. 1968. Morning Glory!
Gezongen door Fairport Convention.
Ik plaats This Mortal Coile er ook bij, want zo hoorde ik hem ooit voor het eerst. Die klinkt heel anders, maar niet minder mooi.( vooral het strijkwerk ohhhh zo mooi, zucht )
Ik zou zeggen Enjoy!
Fijne Zondag. 







15 opmerkingen:

  1. Schitterende foto's. De muziek zegt me helemaal niets en ik was nota bene 13 in 1968. Wat vreemd ........

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De muziek ken ik ook niet, maar wel mooi. En voor iemand die niet weet waarover te schrijven en denkt dat ze niets interessants meemaakt heb je toch weer aardig wat woorden uit je toetsenbord weten te wringen :)

    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou ja, natuurlijk weer totaal onbekende muziek, ik had het kunnen weten Bib!
    Maar de foto's zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja echt hè, blijf het vooral zeggen hoor, ze wil er nog niet erg aan geloof ik :)

      Verwijderen
  4. Voor mij onbekende muziek, maar dat maakt het zwijmelen zo leuk!
    Prachtige foto's.
    Fijn weekend.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fairport Convention was natuurlijk in grootheid in mijn jongere jaren. This Mortal Coil had ik nog nooit van gehoord. Heel interessant om deze beide versies te horen, allebei mooi, hoe verschillend ook.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was verrast hoor door het origineel, nu snap ik ook waarom mijn vader altijd zo blij verrast was als ik weer eens met iets "nieuws" kwam haha

      Verwijderen
  6. Prachtige foto's. Die Gré Visser kan er wat van. Als ze gaat exposeren stuur ons een mail aub. Kunnen we eindelijk eens jouw kant op, bijna aan het eind van de wereld, Roodeschool ligt nog hoger.
    Muziek is totaal onbekend. Kan gebeuren.
    Maak er een mooie nieuwe week van samen met je kids.
    Lieve groeten Albert en Mara vanuit een bar en boos Los Boliches.
    Zie blog waarom.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie foto en wat een mooi nummer van Fairport Convention. Ik was in 1968 18 jaar, ik zou de groep dus moeten kennen, maar helaas niet. Ik vind dat ze goede muziek maken. Ik ga wat meer van ze beluisteren. Bedankt voor de kennismaking.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nooit van gehoord,maar vooral de tweede vind ik mooi.

    BeantwoordenVerwijderen