zaterdag 28 maart 2015

Zwijmelen op Zaterdag

In de tuin van mijn hart


~There is no greater agony than bearing an untold story inside you- Maya Angelou~

Ik heb mijn verhaal losgelaten, ik heb het het licht laten zien. Ik ben voorbij de schaamte en de pijn gegaan. Het mag er zijn in al zijn lelijkheid. Het doet er niet meer toe. Ik ben verder gewandeld, ook al had ik dat niet eens echt in de gaten. Ik ben van pijn en angst , naar dapper en krachtig gegaan. Ik ben er doorheen gebroken. Ik ben een tijgerin geworden.
Eerst voor mijn kinderen, mijn gezin, en nu voor mezelf.
Ik ben gaan staan, waar ik eerst gebroken op de grond lag.
Ik heb alle scherven  bij elkaar geraapt, al was ik me dat nooit zo bewust.
Elke keer weer kwam er een stukje wat ik opraapte. En elke keer weer legde ik dat aan de grote puzzel, die mijn eigen weg werd. De  weg naar "veilige haven", de weg naar heel zijn, de weg naar zelfverwerkelijking. De weg naar vrijheid!
Het was een ruige weg tot nog toe, maar ik kwam schoonheid tegen.
Mooie mensen, liefde, vriendelijkheid, tederheid, zachtheid. Het was er allemaal naast alle lelijkheid. Hoe meer ik loslaat, hoe meer ik kan accepteren, dat onder al die kwetsbaarheid en gebrokenheid schoonheid zit. Hoe meer ik ga zien dat ik dapper, sterk en oprecht ben.
Hoe helderder mijn licht schijnt.
Hoe meer ik te geven heb.
Hoe schoner de wereld waar ik in leef. Want mijn ogen zien dat wat ik in mijn binnenste laat groeien.In de tuin van mijn hart groeit liefde, heel veel, oneindig veel liefde.
En dat mag er helemaal zijn!
*´¨)
¸.•´¸.•*´¨)
(¸.•´ ★ *¨*•.¸¸.. ★ *¨*•.¸¸.. ★Fijn weekend!*¨*•.¸¸.. ★

Hier weer een nummer van TMC wat een cover is. Het origineel heb ik als tweede geplaatst. De cover van Jef Buckley daar nog weer onder. Ik vind TMC toch nog steeds de beste, de stem van Gordon Sharp is zo vol emotie en de strijkinstrumenten zo gevoelig bespeeld dat hij met kop en schouders boven de andere twee uit steekt.



14 opmerkingen:

  1. Prachtig verwoord: "in de tuin van mijn hart groeit liefde".

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die Jeff had toch een prachtstem net als vader Tim. Mooi stuk en ja, je bent een Dappere Dodo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Uiteindelijke kom je er wel Bibje!!!
    Soms is de weg langer dan je zou willen, maar ja, dat is met zoveel dingen zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De muziek is mij totaal onbekend.....wat is nieuw.Maar dat schilderij tjoe dat is prachtig,heb je dat zelf gemaakt?

    Ik vind jou ook dapper!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dus ik heb even gekeken op je nl.Wat mooi allemaal.

      Verwijderen
  5. Eens zal je op de top van het Duin staan en lachend genieten van het leven. Nog even doorzetten Bibje, want in jouw situatie kost het tijd èn geld met opgroeiende kinderen. Nog een lange weg te gaan.
    De muziekkeus van jou deze week kennen wij niet, maar dat is niet belangrijk. Als jij het maar goed vindt *Wink, Big Smile*

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je dit mooi beschreven ,zoveel gevoelens en gedachten .Het komt goed met je ,je bent een vechter dat blijkt wel .Ik heb alleen het eerste nummer geluisterd ,echt super !!
    Fijn weekend,liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zonder wrijving geen glans zegt men. Maar wat een mooie tekst en muziek. Je komt wel waar je wil zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat lees je prettig sterk. Ik ben fier op u.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig logje. Recht uit jouw hart in mijn hart. Op zoek naar mezelf..... je bent zoveel verder dan ik. Wat heb je dit mooi verwoord, prachtig geschreven. Schitterend....... Je komt er wel.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je kunt het, je redt het, je zult het zien

    groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jemig Bibje... ik eindig mijn zaterdag in tranen van ontroering door jouw blog... Al weet ik nog zo goed de weg met woorden, dit is mijn verhaal maar zo mooi als jij had ik het niet kunnen opschrijven.

    Ik hoop dat je me toestaat dit logbericht op te slaan en te bewaren voor mezelf.

    Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Poeh hé... wat een weg heb jij afgelegd.
    De muziek is prachtig. Ik ken het niet, maar jij plaatst wel vaker nummers die ik niet ken, maar die me gelijk raken.
    Ik wens je een landgoed vol liefde toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik kende dit nummer niet. Ik begrijp je voorkeur voor de eerstgeplaatse versie! De tweede is interessant door het experimentele karakter, en Jeff Buckley volgt dat. Ook allebei wel mooi, vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen