maandag 16 april 2012

scharrelgroenten




 Ik heb het gedaan, de zevenblad uit de tuin stond van het weekend twee keer op het menu. Eerste keer heeft dochter het bereidt voor ons en ik heb het vooral opgegeten ;-)  Gisteren ging ik zelf in de herhaling en heb ik nog een roerbakmaaltje van gemaakt. Lekker hoor, het heeft iets wat je niet vind in de supermarktgroenten. Namelijk smaak.....ja echt!
Ik heb voor het hele seizoen genoeg,  het is tenslotte een wild groeiend kruid (nee ik zeg geen onkruid meer hoor, het is mega gezond)
Helemaal geïnspireerd door deze scharrelgroenten ga ik me vandaag wagen aan de brandnetels.
De madeliefjes, paardenbloemen, vogelmuur en de winterpostelein komen ook nog op het menu...ik heb ze allemaal in de tuin staan...

Nu de kinderen nog zover krijgen dat ze met me mee eten. Die waren niet zo gecharmeerd van al die gezonde hapjes.

We kunnen er natuurlijk een spel van maken niet waar?
Dan spelen we gewoon een tijdje crisisje ;-) of doen we net of we jagersverzamelaars zijn, zonder het jagen dan wel te verstaan. Zou nog eens een leuk idee zijn. Bibje gaat terug naar haar roots, levende geschiedenislessen geven. Jaaaaa.leuk!
~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten