maandag 18 mei 2015

Maandag

Het wijkje waar dochter haar krantjes rondbrengt, foto van Patrick Vischschraper
Had ik het gisteren over de winterjas, kan er nu wel een zuidwester bij, jeemig zeg, het regent nu alweer een paar uur. En ik moet nog boodschappen doen. Vet vet vet irritant is dat nou toch. En nog steeds is het 13 graden, maar in de wind en regen zal het wel aanvoelen als 10. BLEGH
Trek in wat lekkers, zo heel erg.
Zal ik cake maken?
Heb ik al heel lang niet meer gedaan. Geen zin, teveel werk enzoooovoorts.
Nou, de regen is toch nog niet weg, en ik kan dus nog even niet naar de winkel zonder zeiknat te worden. De plu gaat hem met deze wind niet worden. Heb ik natuurlijk geen zin in, in dat zeiknat worden. Dat snapt u wel.
Aangezien het volgens de buienradar nog zeker een uur blijft regen, is een cake bakken een lekkere optie(als ik genoeg eitjes heb wel te verstaan....hmhmhm....eieren op het lijstje zetten)

(¸.•´ ★ *¨*•.¸¸.. ★ *¨*•.¸¸.. ★*¨*•.¸¸.. ★

En dus bakte ik een cake,
ik was een beetje roestig, de smaak is nu niet helemaal wat ik van mezelf gewend ben. Hij is ook wat droog. Ik snap nooit zo goed hoe dat kan hoor, alles doe ik altijd hetzelfde en toch mislukt er wel eens eentje...of twee, of een rij aan cakes. Jammer toch wel weer.
De regen is ook nog steeds niet voorbij.
De harde wind ook niet. Het lijkt wel herfst.
Mijn boom heeft het er best moeilijk mee, zo nog even op de valreep voor hij gekortwiekt gaat worden. De zonnepanelen liggen namelijk op het dak. En, omdat deze kant normaal het meeste zon vangt(ZO) en ik echt niet dom ga zitten wezen om dan vanwege de boom minder opbrengst te genereren, gaat de boom om. Hij is  veel te groot en erg oud. Nu vroeg ik december al aan mensen of zij me konden helpen. Ja werd snel gezegd maar uiteindelijk ook weer teruggenomen. De mannen van de zonnepanelen kwamen toen met een voorstel, en nu komt er iemand die nota bene ook voor de woningbouwvereniging hier klussen doet om de boom te snoeien. Hij gaat het proberen onderhands te doen, het is immers hun woning en niet de mijne. Duimduimerdeduimduim!
Misschien stormt het later wel zo dat de boom omvalt......

(¸.•´ ★ *¨*•.¸¸.. ★ *¨*•.¸¸.. ★*¨*•.¸¸.. ★

Het is inmiddels droog, maar de wind waait nog stevig. Mooi dat ik geen boodschappen ben gaan doen. En aangezien de kids er ook niet veel zin in hadden zitten zij nu vooral met de tekorten. Geen toetje dit keer en restjes eten. Is wel weer prettig voor mijn koelkast, dat wel.
Ik kom er ook net achter wat voor puinzooi de mannen hebben achter gelaten. alle wasgoed wat in de badkamer hing moet opnieuw(onder de gruis) en de allesreiniger is bovenop een kussen gevallen wat daar lag, dat wordt nog wat in de wasmachien....gaat enorm stinken vrees ik. Verder twee kneppels van gaten in het plafond, er was namelijk een keer mis geboord.
Hij's fijn! :(
Morgen de woningbouwvereniging maar even bellen, mooi dat ik dat zelf niet ga doen. Echt slordig....sowieso, van netjes afwerken hebben ze niet gehoord. Ik weet nog dat mijn vader indertijd na de renovatie van hun huis alles overnieuw heeft gedaan, omdat het zo ongelooflijk slordig en met een Jantje van Leijen was gedaan. Mijn vader ergerde zich er rot aan. Ik nu ook, ze hebben het niet netjes gedaan. Het is lelijk slordig en veel te veel in het oog springend. Zit ik met een plastic strip in de badkamer waar snoer doorheen is getrokken.
Lekker dan.
Nu maar hopen dat de panelen veel op gaan leveren, want ik heb er 10. Gelijk maar het maximale genomen, ook al mocht dat eigenlijk niet ivm mijn verbruik. Ik heb er bij gezegd dat ik nu niet zoveel verbruik , omdat ik juist allerlei elektrisch apparaten weg had gedaan. Die ga ik nu weer neerzetten, jokte ik. Voorlopig heb ik nog even geen geld voor een afwasmachien en een droger en koken op elektra. Eerst maar hopen op veel zon waardoor ik geld ga verdienen met de panelen. Of in ieder geval quitte ga lopen. Dan kost de elektra me alleen nog de huur aan de panelen.
Goeie deal toch?

Ik sluit af met Lisa Gerrard en Hans Zimmerman, zo'n mooi nummer.
Ik wou eigenlijk iets anders doen maar toen zag ik deze staan,
'Now we are free'
fijne avond :)
*´¨)
¸.•´¸.•*´¨)
(¸.•´ ★ *¨*•.¸¸.. ★ *¨*•.¸¸.. ★*¨*•.¸¸.. ★
ps: Inmiddels is de lucht blauw geworden. Ik hoop dat dit morgen ook zo is.Zou wel fijn zijn met het boodschappen doen.
Doei doei.

3 opmerkingen:

  1. Mooie bovenste foto. Jullie wonen daar prachtig!
    De laatste dagen heeft het behoorlijk gewaaid. Wind vind ik nog niet zo erg, maar die regen, bah :-( We moeten het helaas maar nemen zoals het komt...
    Doe op je droge cake een toefje slagroom, hihi.
    groetjes Kakel

    BeantwoordenVerwijderen

  2. Tjah de slagroom was dus ook op hè...ga ik straks weer halen. heb ik zo'n zin in, zo'n behoefte aan, zo'n trek in...mhmhmhmhmhm :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Muziek is weer mooi!
    Lekker een cake bakken, is lang geleden dat ik dat gedaan heb. Die kruidcake vind ik zo lekker jammie!

    Joh dat je die boom zomaar om mag hakken? Wat is het er voor één? Een eik, een beuk of een kastanje mag bijna nergens in het land zomaar gekapt worden.

    En die rommelmakers van de zonnepanelen, niet normaal zeg... ik zou er werk van maken hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen