zaterdag 9 mei 2015

Zwijmelen op Zaterdag, weekoverzicht ;)

~Zonsondergang achter ons huis zondag
.....in de verte ligt de Noord Zee~
Ik schreef maandag:
Het regent,
drip drap druppeltjes regen. Nee geen storm, en geen harde wind en geen stortbuien. Niet hier. En ik denk zomaar dat het ons ook een beetje voorbij gaat dit keer. Het voelt namelijk niet alsof er storm gaat komen. Ik heb niet die onrust in mijn lijf, dat gevoel van spanning. Ik ben rustig, kalm, ontspannen(voor zover dat lukt dan zo hangend in de kussens ;)
Zonsopgang aan de andere kant van ons huis
En inmiddels is het woensdag. Nog steeds wel ongeveer mooi weer dag, Wel harde wind dag. Dat wel. Gisteren begon het ineens te waaien. Zo kom je je bed uit en loop je een warme windstille tuin(maar wel bewolkte lucht) in. En zo trekt alles open en begint het knetterhard te waaien. En dat doet het nog steeds. Ik heb het druk. Druk met pad aanleggen en druk met tussen-de-tegels-schoonmaken en druk met heen en weer wandelen en druk met schrijven. Niet op de blog, dat heb je wel gemerkt ondertussen. Zijn we zomaar weer 4 dagen verder. De vakantie loopt zo zoetjes aan op zijn eindje voor dochter. Dat was dagenlang bed-hangen dit keer. Ze was bek af. Ze heeft nog een filmpje ge-upload, met haar vriendin in de stad gesjopt en haar nichtje is nog een keer geweest ,maar dat was het dan wel.

Tja en nu is het dan donderdag,
ook alweer bijna voorbij zelfs dag,
de wind is gaan liggen vandaag, ik heb een gat in de dag geslapen.
Ik ben ook alleen maar aan het werk lijkt wel. Verder gebeurd er gewoon he-le-maal niks. Niks nakkes nada. Leef een beetje in niemandsland. Even niks dus. Ik heb wat geschreven voor een online magazin en hoop dat ik eruit gepikt wordt. Ik heb aan mijn tassencollectie gewerkt en ik ben aan het stressen over mijn huis. Over anderhalve week komen ze zonnepanelen op het dak leggen, de boom is nog altijd niet gesnoeid, omdat iedere keer weer afgezegd wordt en binnen is het ook nog een puinzooi. O hellep.

paarse judaspenning op de erfafscheiding, moooooiiiii hè

Er groeit echt niets hoor door die boom, hoor ik ze nog zeggen....

Het is nu vrijdag, en de voortuin is netjes! Het straatje ervoor ook, alhoewel ik, rebels als ik ben, hier en daar nog wat bloemetjes en plantjes heb laten staan in de voegjes. Gewoon, omdat het kan! En ik een hekel aan dat klinische buiten = gelijk aan smetteloos binnen heb. Het is geen balkon! Mijn handen zijn inmiddels weer van normale proporties. Gras is niet mijn ding, ze zwellen zelfs op als ik het vastpak :(
Morgen maar eens kijken of ik nog een stukje pad ga doen achter. Wie weet komt het dan toch ooit nog eens een keertje af. Zou zomaar kunnen niet waar?
aanwaaiplant in de voegen, laat ik lekker staan, tis een mooitje
Goed dus daarom
ga ik maar  over tot de orde van de zaterdag, het zwijmelen.
Na een hele week muziekloos en schrijfloos en hardstikke hard gewerkt te hebben krijgen jullie van mij deze keer tadaaaaaaaaaaaa even wat gezelligs, het is per slot van rekening lente al de hele week. Hier tenminste wel :D
*´¨)
¸.•´¸.•*´¨)
(¸.•´ ★ *¨*•.¸¸.. ★ Fijn Weekend allemaal  *¨*•.¸¸.. ★*¨*•.¸¸.. ★


17 opmerkingen:

  1. Boeiend weekverslag en alweer een leuk nummer dat ik niet kende. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. is de zangeres van Krezip, zij is solo gegaan en dit was als ik het goed heb haar eerst single.

      Verwijderen
  2. Oh wauw krijg je zonnepanelen?? Geweldig, ik twijfel nog maar steeds, vind de aanschaf ook wel erg duur ook. Maar ja hier met zoveel zonne-uren ben je bijna gek als je er niet aan begint :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit gaat via de woningstichting, die laat ze er op leggen en je betaalt dan 3,80 per paneel per maand. Als het goed is loop je gelijk met de opbrengst. En als het helemaal goed is dan produceer je zelfs nog meer.....dat is helemaal mooi natuurlijk :)

      Verwijderen
  3. Mooi verslag van de week.en lekker vlot muziekje, meedeinen op de stoel.

    groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow. Zo een mooie foto's van de lucht. Ik hou erg van luchtfoto's.
    Wij hadden zonnepanelen op het dak van ons vorige huis en waren zeer tevreden en nu hebben we op het nieuwe huis ook zonnepanelen en wederom zeer tevreden !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hadden vorige week erg mooie luchten, dat is echt genieten ja.

      Verwijderen
  5. Je wil niet weten wat hier op het balkon allemaal tussen stoeptegels en houten vlonders heen groeit... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig wijf, die Jacqueline en een strot dat ze heeft!
    Prachtige foto...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk je verslagje van de afgelopen week, ik vind dat je best veel gedaan hebt hoor.. Ik heb vandaag alleen maar 2 vissen in mijn vijvertje laten glijden.. haha.
    Heerlijk nummer, wat een fijne stem heeft ze toch, echt zwijmelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Niet altijd zijn de solo-gangers succesvol maar dit nummer is niet verkeerd.

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk liedje! Ik ben het met Trees eens, leuk verslag. Ik heb genoten, van het liedje en je schrijfsels.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi verslag, mooie foto's en een gezellig lied, wat wil een mens nog meer?

    BeantwoordenVerwijderen