zondag 10 mei 2015

Zondagdroom

Ken je dat, dan lig je lekker in je bed, je ogen gesloten, heerlijk in dromenland en dan moet je plassen. In je droom wel te verstaan!
Geen knappe wc te vinden, geen goede plek, smerig of gewoon openbaar maar ja je moet dus je zal. Getsie, getsie, smerig, vies en schaam, schaam....maar oké het is een droom, je wordt opgelucht wakker en gaat gewoon naar je eigen schone frisse toilet (mits je kids niet daarvoor een enorme remspoor in de pot hebben gelegd, met bij behorende odeur haha)
Vannacht was het in mijn droom ook weer eens zover, alleen nu hield het niet meer op. Je kunt wel zeggen dat de sluizen open waren en niet meer dicht gingen, ik bleef plassen. Een enorme stroom kwam er uit. Ondertussen zat ik maar op die wc-pot en liepen mensen in en uit.
(heeeel gezellig)
Het duurde zó lang dat ik mijn geduld begon te verliezen, pfffffff was het nou nog niet klaar!?! Waar kwam het allemaal vandaan zeg, waar had ik dat allemaal gelaten ooit? Aan mijn buik merkte ik niet zoveel, die werd er niet dunner van. Dus waar het vandaan kwam?
Met enige opluchting werd ik om 4:54 wakker en ben ik naar de wc gegaan, Er kwam niet eens zo heel veel uit.

Maar dan nu de betekenis:
Plassen in je dromen staat voor loslaten, en duidelijk is wel, dat ik heel wat los te laten had.
Even fast forward naar het wakkere leven, ik laat al een tijdje veel los. Verwerk oud zeer en trauma's opgelopen in het verleden. Ik ben zelfs begonnen met opgepikt trauma van anderen los te laten.( ja dat kan dus ook nog, emoties van anderen die zo heftig zijn dat ik zelfs dikke tranen moet laten)
En dat is mooi. Ik ben alleen een beetje ongeduldig. Dat het zo lang duurt dus. Ik was nog niet klaar met plassen toen ik wakker werd. Ik zal nog wel het één en ander los moeten laten.
Alles schoonspoelen, zodat het weer fris en helder is.
Dan kan de energie weer stromen.
Ik ga alvast maar nieuwe tissues kopen, ik kan maar beter voorbereid zijn. ;)
*´¨)
¸.•´¸.•*´¨)
(¸.•´ ★ *¨*•.¸¸.. ★ Fijne dag *¨*•.¸¸.. ★*¨*•.¸¸.. ★
ps: ik vond zelfs een bijpassend liedje ;)

4 opmerkingen:

  1. Mooi logje, ik wist niet van de betekenis. Mij overkomt het ook weleens.. en als ik wakker word moet ik echt rennen...
    Verrassing... ik kende het nummer! :-)
    Fijne zonnige zondag wens ik je!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje zeg, dat is nog eens een primeur!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aha, betekent het dat. Weer wat geleerd!

    BeantwoordenVerwijderen