woensdag 20 mei 2015

Wensdag

Texelse boot- foto van Agnes Claase Blaset

De meter draait terug, de hele tijd al, jaha de zon schijnt.
Met andere woorden, ik puter nu op zonnestroom. Het genereert nog niet voldoende om ook terug te leveren zag ik, want de cijfers staan stil. Ik heb nog zo'n analoge meter en ik wil eigenlijk ook geen slimme meter.
Ik kwam er achter dat ze gisteren mijn electriciteitsnet even omgetoverd hebben tot een internet kabel. Ben ik ook helemaal niet blij mee. Dat alles om de opbrengst te kunnen aflezen op de site. Ik ga daar nog even over in beraad, laat ze maar een kabel trekken door het huis ipv dit. Er is al straling genoeg.

 (¸.•´ ★ *¨*•.¸¸.. ★ *¨*•.¸¸.. ★*¨*•.¸¸.. ★

foto van Majd Alsabe- strand opgang
3 kwh heb ik vandaag(gisteren) gewonnen, en dat terwijl de puters in huis aan waren. De wasmachien een 90 graden was draaide.  De boom nog gesnoeid moet worden en de zon regelmatig verstek liet gaan. Maar mijn mooie ouderwetse analoge Ferraris meter draait keurig terug. van 73 naar 70 vandaag. Ben benieuwd hoe het morgen zal gaan...ik ben nu al vet in mijn nopjes met de panelen. Laat de zonnige zomer maar komen!

(¸.•´ ★ *¨*•.¸¸.. ★ *¨*•.¸¸.. ★*¨*•.¸¸.. ★

Volgende dag alweer, bijna middag zelfs.
Uitgeslapen heb ik, ik was zo ontzettend moe. Kind ziek, ander kind gesloopt, en ik moeier dan moe. Het wordt echt tijd voor zomer. Ik droom een heerlijke lange zwoele zomer. Lekker eten in de tuin, slapen onder de sterren(nou ja bijna dan) de zon onder zien gaan in de zee met mij op het strand. Dat is mijn grootste wens nu.
Ik heb een beetje te lang doorgeschreven gisteren. Dat kwam omdat ik tegen een hobbel aanliep en niet verder kwam. Ik kon geen woorden vinden aan de emoties, die ik wou beschrijven bij de hoofdpersoon zonder dat het knullig en kinderachtig klonk.Ik ben dus geen zin verder gekomen na gister avond 8 uur. En dan lig je in bed nog te zoeken naar de woorden en de scene's af te spelen in je hoofd. Oftewel, ik zit helemaal vastgedraaid in het verhaal. Ik zucht even heel diep, even flink ontspannen vandaag!
Dat is de opdracht!

foto van Petra Vermeij- visserskotter
Na mijn zo onrustige nacht werd ik wakker met Coldplay in mijn hoofd.
Hun muziek doet me altijd denken aan blauwe luchten, havens, bootjes, de eindeloze uitgestrekte weidse zee, de zon en mooie witte wolken in de lucht. Zeemeeuwen die als zilveren puntjes in de lucht flikkeren. Blauw is hun muziek, eindeloos hemels blauw.
Daarom dus Clocks....geniet van de dag :)

(¸.•´ ★ *¨*•.¸¸.. ★ *¨*•.¸¸.. ★*¨*•.¸¸.. ★

4 opmerkingen:

  1. Een heerlijk nummer Bibje!
    En wat goed dat de zonnepanelen al hun werk doen.
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik er niks van snap en ook geen zin heb om het uit te zoeken. De Woningbouwvereniging doet niks hier denk ik... tenminste nog niks van gehoord.
    Fijne rustdag en morgen weer lekker verder schrijven... spannend hoor zo'n echt boek!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Project Zon heet het hier. Dit om de huizen te verduurzamen. En er zijn al heel wat mensen die ervoor zijn gegaan. Ik hoop en wens dat straks gewoon elk dak voor zien wordt van panelen. Net als in Duitsland, laat Den Helder een pilotcity worden voor Nederlandse Zonnestroom ook op huurhuizen. Misschien dat jullie woningbouwvereniging hierop gewezen kan worden? Je weet maar nooit :)

      Verwijderen
  2. Wat fijn zeg van de zonnepanelen! Wij zagen in Duitsland velden vol met zonnepanelen. Neem afstand van je werk, doe iets compleets anders zeggen ze altijd en kijk er dan weer naar. Werkt bij altijd heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat afstand nemen viel nog niet mee hoor, maar ik ben er weer doorheen gekomen :D

      Verwijderen