zondag 17 mei 2015

Zondag in mei in Den Helder

Helderse fotograaf nog even onbekend- prachtige luchten boven het strand van Den Helder


De lange Jaap, Huisduinen zeedijk- Helderse fotograaf nog even onbekend


Zon-dag
Oké, zover is het dan wel. De zon schijnt. Maar dan heb je het ook wel gezegd.
Zondag in mei is winterjas-dag,
wind-dag,
strepen in de lucht dus waterige zon-dag,
kachel toch maar aan-dag?
Vestjes-dag en zeker geen blote-benen-dag in Den Helder dan wel te verstaan.
Want daar is het altijd zo'n 5 tot wel 10 graden kouder-dag.
En koud heb ik het, ik gril, ik bibber, ik baal, en ik wil dat het hier nu eens gewoon echt mooi weer is!
Jaaaaa dat wil ik.
Ik ben gewoon he-le-maal verkeerd geboren hier, hoe verzon ik het om mijn wieg te kiezen in harde- wind-stad? Ik moet wel gek geweest zijn......

Sjoerd Brandsma- op weg naar het strandje van Huisduinen
Alhoewel
nergens zijn de luchten zo mooi
en is het uitzicht zo wijds
proeft de wind zo heerlijk zilt,
is de zee zo grijs, 
zijn de wolken zo spectaculair,
staan de bloemen zo laat in de bloei ;)
Komen de bomen zó laat in het blad, en verliezen ze die ook weer zó snel,
Ik kan er wel een gedicht over schrijven. Zucht
Ik woon ik hier toch wel erg mooi,
ik moet het alleen wat vaker tegen mezelf zeggen.

En weer een blogje vol met inhoudsloos geleuter....ik weet gewoon even niks zinnigs meer te zeggen. Al mijn aandacht gaat uit naar mijn Bibje-boek. Ik heb gewoon even niets over. Misschien dat ik een nieuwe rubriek moet openen.
*¨*•.¸¸.. ★ Stel je vraag aan Bibje *¨*•.¸¸.. ★
Dan antwoord ik daarop en hebben jullie weer leesvoer haha
Eigenlijk best een leuk idee. Dus als U nog vragen hebt, kom maar op!
Wens ik
 *´¨) U allen
 ¸.•´¸.•*´¨) een
(¸.•´ ★ *¨*•.¸¸.. ★ *¨*•.¸¸.. ★Fijne dag!*¨*•.¸¸.. ★

8 opmerkingen:

  1. Je bent zoals meer mensen een beetje blogmoe misschien?
    Die wind is wel erg daar ja, maar ja, je woont inderdaad in een prachtige omgeving.
    Aparte muziek weer... mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zinloos?? Moet het bloggen dan altijd zinvol zijn. Ik zou zeggen lees eens wat blogjes en dan zie je al snel dat er heeeeeeeeel veel zinloos wordt geschreven, maar dat is toch prima...

    Die luchten zijn enorm indrukwekkend.

    Waar zou jij dan willen wonen als je kon en wil kiezen?? (In Nederland).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aan zee dus haha
      en Limburg ben ik ook wel gecharmeerd van, of de Achterhoek Utrechtse Heuvelrug....
      Maar ja die zee, en die vuurtoren en dat strand.....zucht

      Verwijderen
  3. Je bent niet de enige die baalt van dit schrale weer in Nederland. Het is nog helemaal geen cabrio-weer. Wij kunnen helaas nog niet de goede kant op Bianca, want de jongste zoon met vrouw en kleindochter Roos zitten in ons appartement te genieten van het schitterende mooie weer in Zuid Spanje. Ruim 11 graden verschil, zowel maximum (24) als minimum (18) temperatuur met Nederland. Salu2 Albert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee cabrioweer is niet bepaald nee haha, dan waait je haar van je hoofd hier ;)
      We houden hoop Albert! Ooit zal het mooi weer zijn (zei ze dramatisch)
      x

      Verwijderen
  4. Geweldige foto"s en ik zou graag ruilen hoor om aan de zee te wonen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh nee zo mooi krijg je het nergens meer hoor, weet wat je wenst ;-)

    BeantwoordenVerwijderen