zaterdag 23 mei 2015

Zwijmelen op Zaterdag

Fotograaf onbekend-zo wil ik het graag zien dit weekend

Dan sta je in de keuken en heb je een kerstliedje in je hoofd. Midden in mei, een maandje van midzomer vandaan. 'T is ook niet zo gek, de winterjas is nog niet uit geweest en ik heb ook nog mijn sjaal om. Er was zelfs nog sneeuw van de week in Oostenrijk en Italië.
Sneeuw in mei dus.
"Ach jaaaaa," zou mijn moeder zeggen.
http://www.wintersportweerman.nl/2015/05/21/60508/sneeuw-in-mei-in-alpen-niet-super-extreem-maar-wel-bijzonder-bijzonder/
★ *¨*•.¸¸.. ★ *¨*•.¸¸.. ★*¨*•.¸¸.. ★

Van het weekend ben ik alleen met Zoon, dochter gaat te zeilen op het IJsselmeer, met vriendin en haar ouders. Heerlijk voor haar natuurlijk, maar ik baal wel. Van alle ongeveer feestdagen zijn we dit jaar nog geen één echt allemaal tesamen geweest. Altijd is er wel ééntje weg. Nu vond ik dat helemaal niet zo erg hoor, tot gisteren en ze me vertelde dat ze mee mocht. Toen dacht ik ineens "Hè jakkes...."
Zoon is niet in een allerbest humeur de laatste tijd, het is koud buiten en nou ja dat dus.
Wat ik dan ga doen?
Schrijven maar denk ik.
Ik ben eindelijk voorbij die ene scène gekomen. Het koste me heel wat schrijf en herschrijf sessies. Het was eerst zo doods als een pier, ik lepelde maar wat op en dat was het dan. Toen bedacht ik me dat ik vergeten was de emoties en zintuigen toe te voegen. Je weet wel, alles wat je normaal wel ziet in een film maar wat dus beschreven moet worden in een verhaal. Hoe huil je en hoe voelt dat, en waarom, en wat doe je als je overstuur bent? Pfff ik kwam er pas heel laat achter dat dat was wat mistte in het geheel. Echt, het kwartje wou maar niet vallen, drie dagen lang....wanhopig werd ik ervan.  Ik lag 's nachts nog te schrijven in mijn dromen.
Maar ik ben er doorheen, en hoe!
 Ineens heb ik een plot, jawel, een heus idee over waar het heen kan gaan. Het zomaar ergens heen schrijven is over. En mooier nog, ik heb ineens ook allemaal ideeën voor nog andere verhalen. Dit was dus even nodig om wakker te worden. Iets wat lag te sluimeren  moest gewekt worden, oprijzen, geboren worden. Ja dat ja, het moest geboren worden. Het was een hele bevalling!

38065 woorden inmiddels
and counting!
*´¨)
¸.•´¸.•*´¨)
(¸.•´ ★ *¨*•.¸¸.. ★ Fijn weekend *¨*•.¸¸.. ★*¨*•.¸¸.. ★
peeejes; ik ben gevraagd om te gaan schrijven voor the Phoenix Soul Yiehaaaaah

16 opmerkingen:

  1. Proficiat. Je bent goed bezig zeg. Ik wens je warme en fijne pinksterdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel...het werd een koortsachtige...beetje grieperig geworden. :(

      Verwijderen
  2. en zo herstel je de balans tussen minderleuk en leuk...

    goed bezig zeg, ben benieuwd naar het uiteindelijke verhaal !

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou anders ik wel...inmiddels alweer een hobbel tegen gekomen :/
      Ik kan het, ik heb het al een keer gedaan ;)

      Verwijderen
  3. Mooi omschreven hoe je over je writerblock heen kwam...en hoe!!!
    Lekker weekend wens ik je.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het komt allemaal wel goed

    Fijn weekend,
    groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En zo zie je maar de aanhouder wint .Goed van je ! En wat een prachtig nummer !!
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn Bibje dat het zo lekker gaat! En laat je dochter maar genieten joh.. er komt wel weer eens een 'feestdag' dat jullie lekker met zijn allen zijn.. Ben zóóóó benieuwd naar dat boek van je :-). Veel schrijfsucces! X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ik deze mooie muziek nog nooit gehoord had, komt doordat ik vrijwel nooit TV kijk en zeker al geen talentenjachten etc. Hij heeft een mooie stem en dit is een prachtig ingetogen lied met subliem pasende begeleiding op piano. Ik zou het nog meer kunnen waarderen als hij beter articuleerde, tekstgericht als ik ben. Niet elk woord hoeft er strak uit te komen, maar hier mis ik toch iets...
    Ja, en je kinderen zijn blijkbaar op de leeftijd dat ze langzaamaan (in elk geval voor jou - en andere ouders - veel te vlug) de zelfstandigheid, hun eigen weg zoeken. Loslaten is moeilijk, voor moeders nog iets moeilijker dan voor vaders, maar het is wel de noodzakelijke voorbereiding op een zelfstandig leven...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik hou ook niet van al die talentenjachten nee. Hij zong met Carice van Houten en zodoende kwam ik ook bij dit nummer terecht :)
      Hij moet vast nog een beetje oefenen met het articuleren haha

      Verwijderen
  8. Mooi logje en mooie muziek!
    Ik ben erg benieuwd naar je schrijfsels.

    Fijn Pinksterweekend, geniet ervan.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Anders ik wel Fré, want het draait alweer om de volgende scene heen...maar ik ga het gewoon overwinnen. Jawel!
      ik schreeuw wel als het af is :D

      Verwijderen