woensdag 24 februari 2010

~De CV Oladijeee~

De gaswacht is geweest,
even tussendoor want het was mijn beurt nog niet voor onderhoudt,
maar OOOOO wat ben ik blij dat dit jonge ventje aan de deur stond
en eens echt keek naar de cv-ketel,
want wij hadden een GASLEK!!!!!!
Al maanden dus,
en een gescheurde gasbrander die nu meteen is vervangen.
De andere problemen moet ik melden als het morgen nog zo is...
en ja hoor,
ook vanavond schoot de temp weer drie graden hoger dan de thermostaat aan geeft.
We zaten hier te smoren terwijl de cv maar door bleef bulderen en keurig 19 graden aangaf.
De thermometer ernaast gaf echter 22 graden aan.


Inmiddels is al het nodige vervangen in de cv-ketel,
het automatische ontluchtingsysteem, de overslag pot,
een of ander motortje, de brander nu en het gasblok wordt nog vervangen.
Maar de problemen zijn dus nog niet voorbij, dat blijkt wel weer.
Ondertussen heb ik al meer gas verstookt in 5 maanden dan vorig jaar in 12.
En de ketel is nog maar 13 jaar oud....
Hij moet nog 7 jaar mee eer hij vervangen wordt door de woningbouwvereniging.
Ik woon hier nu 5 maanden,
nu al is de binnenkant voor een groot deel vervangen.
En we zijn nog niet klaar.
20 jaar....
Daar zakt mijn broek echt van af.
Nou ja,
het kan hoor,
het is hier warm genoeg, met die op hol geslagen CV!!!!!!
~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten