vrijdag 8 februari 2013

Alles wat je hebt is je ziel.......

Het is even heel druk geweest en dan lukt het niet om een blogje te maken hoor. Gisteren op en neer naar Haarlem en vandaag van alles opzoeken en allerlei mensen bellen en afspraken maken. En dan natuurlijk ook nog de gewone dingen, want het gezin draait door natuurlijk.
Gisteren, juist toen we de drukste dag van de week hadden, was ons miepselotje jarig. Wij weg, en zij weg....pas om 8 uur in de avond kwam er taart op tafel en werd het feestje gevierd. Om 11 uur zat ik bekaf en nog lang niet afgewikkeld alleen beneden. pfffffff
Dan zou je denken dat het leed nu wel even twee dagen geleden is, maar niks hoor, morgen om half 9 moeten we alweer aantreden. Dan gaat ze naar een fotoshoot van de twirlvereniging. Half 9.....hoe verzinnen ze het! Ja en als ik dan toch wakker ben, boodschapjes, krantjes en natuurlijk paardrijden. ZUCHT
Als je dan hoort dat in de VS de mensen ingesneeuwd gaan raken en school-/werk-/weet ik veel wat voor vrij zijn, kan ik daar ook best wel even naar verlangen. NIKS wil ik nu. Even niks.

Het gesprek gisteren was trouwens heel goed gegaan, heeeeeeel goed. Zoon zat zowaar helemaal op de praatstoel en hij voelde zich heerlijk op zijn gemakje. Het duurde alleen wel erg lang vond hij en ze vroeg ook wel lastige(lees pijnlijke) vragen, waar hij liever niets op zei. Begon dan wat te schuivelen enzo....maar niets van die houding die ik zo gewend ben bij alle gesprekken en onderzoeken. Geen gedweil, gezucht, gesteun, raar en ongepast gedrag en uiteindelijk boos worden. En wat een fijn mens, dat heb ik ook nog niet meegemaakt in een orthopedagoog. Dat er open gekeken wordt naar mijn bijzondere kind. Ze kreeg hem aan het lachen, maakte grapjes en complimentjes en hij werd er zelfs verlegen van......dat goede gevoel namen we mee de stad in waar we chocomelk dronken bij de V&D voor we naar huis togen. Samen met een psychologe die onderzoek heeft gedaan naar "hooggevoeligheid en ontwikkelingspotentieel" wordt zoon onderzocht en hun rapportage wordt dan aangeboden aan de RvdK. Dit om duidelijk te maken dat opname in een kliniek juist het tegenovergestelde gaat brengen van wat we met zijn allen willen beogen. Wordt vervolgt dus.....op 18 feb gaan we nog verder het land in voor vervolg onderzoek.


1 opmerking:

  1. Isabelle van Kampen9 februari 2013 om 07:19

    Ik vind het heel goed klinken, dat geeft dan weer goede moed lijkt mij.

    Heerlijk, Tracy Chapman...

    Veel liefs en een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen