maandag 4 februari 2013

Jaaaaaaaarig

Je zou denken dat mensen die de gevolgen van hun daden elke dag zien goed nadenken over wat ze doen en laten. Dat de mensen die al meerdere malen klachten aan de broek gekregen hebben via de officiële kanalen, toch wel eens een keer leren van hun fouten. En dat mensen die grote verantwoordelijkheden dragen, die wel naar behoren doen, met grote zorgvuldigheid!

Yeah right.....

Vandaag op de school van zoon geweest,
zitten daar de intern begeleidster(waar ik al die tijd heel goed contact mee heb gehad) en de directeur aan tafel. De houding van directeur voelde niet zo goed, en dat was dus terecht. Want school heeft een onderonsje met de instelling en staat vierkant achter het advies. Zo is dat ook gecommuniceerd naar BJZ. Ondanks dat, dàt wat de instelling zegt niet waar is....dat moest ik achter me laten(letterlijk) want we moesten vooruit, achteruit kijken had geen zin......totdat ik zei dat meneer feiten verzint, oftewel liegt en daarop een conclusie bouwt. De ib-er gaf mij gelijk dat er inderdaad geen ass trainingen geweest zijn. Maar ja, de directeur, de goede man, veegde het zo van tafel, want ze hadden wel elke dag overleg gehad over de zorgelijke situatie. (oja? waar zijn de contactjournalen???? niets gezien, moet ik dus allemaal officieel op gaan vragen)
Uiteindelijk kwam er dan toch een compromis, niet dat hij zelf kans van slagen zag, las ik in zijn ogen, maar ja je moet wat hè met zo'n lastige moeder(en een BJZmedewerker, die mij daartoe aanzet ook dat nog)
Blijkt dat hier in de stad gewoon al een half jaar een project voor ass leerlingen is die volledig buiten de boot vallen. En dat horen we nu pas........

Volgende week gaan we kijken en na de vakantie mag hij op 1 ochtend in de week meedraaien. Ik zag aan de gezichten dat ze het geen hoop geven, dat ze hem nu al zien falen, dat ze balen van mijn volhardingsvermogen. Ik wil wedden dat het PCL en het ZAT team er eigenlijk ook niet erg blij mee zijn, maar ja BJZ hijgt nu ook in hùn nek. En ik?
Ik buig mee met de wind en ondertussen bereid ik me gedegen voor op het raadsonderzoek.

Oja, vandaag hebben we ook nog even flink gefeest, zoon was jarig en ligt nu ziek van al het snoepen op bed ;) !!!!!!!


                        

8 opmerkingen:

  1. Eerst van harte gefeliciteerd! En goed zo dat je je poot stijf hebt gehouden!!Ik hoop dat het allemaal goed komt, en wat moet je toch een gevechten leveren! Ik bewonder je vechtlust!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Mevr W
      ik wist niet dat ik het in me had, maar de tijger is los ;)

      Verwijderen
  2. Allereerst van harte hoor! En goed dat je vol hebt gehouden. Want als de moeders van deze kids dat al niet doen, wie dan wél? Ik hoop heel erg dat alles goed gaat lopen met je zoon, dat mag toch wel een keer na al deze strijd!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou idd Trudy, wie dan nog wel.....
      ik heb mijn tanden erin gezet!

      Verwijderen
  3. Gefeliciteerd met je zoon ! Jeetje, je krijgt echt veel voor je kiezen zeg. En ik sluit me aan bij de Trudy en mevr. Williams: goed dat je hebt volgehouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met die grote, geweldige zoon van je en hoop stiekem dat je beseft wat je voor hem aan het doen bent, da's ook groots en geweldig! Als een leeuwin die vecht voor haar welp zeg ik altijd, wan kom niet aan mijn kids!

    Blijf ook bij het gesprek bij de raadsonderzoeker bij je punt (lijkt je goed af te gaan), en blijf netjes, rustig en beleefd (lastig haha) want de kans dat die alle bagger over je heen stort, is erg groot. Kon me na afloop niet voorstellen dat er nog meer te storten viel zeg maar :-) maar heb me netjes verweerd en vooral bij mijn punt gebleven, nog altijd ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hou jou ook als lichtend voorbeeld!:)
      Wat is dat goed afgelopen zeg, en ja, echt wel jouw verdienste!
      Zoon is ook maar wat blij met deze leeuwin...want net wat je zegt, kom niet aan mijn kinderen.

      Verwijderen