maandag 18 mei 2009

lego transformer....en de marktplaats

jaaaaaaaaahhhhhh
Ik heb mijn eerste volger,YES YES YES!!!

"Ik mag ook niks van jou"kreeg ik vandaag van mijn zoon te horen.
Het zat zo,hij mocht van mij geen transformer voor VIJFTIG?!???!!!! euro kopen.
En toen kwam natuurlijk alles uit de kast,maar helaas....hij kreeg het niet voor elkaar.Dus is zoonlief aan het handelen gegaan op de marktplaats.Hij heeft iets in zijn hoofd en dat moet er komen.Inmiddels heeft hij al een paar potentiele kopers en hij ziet zijn droom al helemaal in vervulling gaan.Dat doet hij goed....
Zijn motto;"ik wil het hebben dus gebeurd dat!"
Hij is een goede voor "the Secret".Deze houding brengt hem ver...je zal het zien en beleven,tegen het einde van de week is alles verkocht of op zijn minst het bedrag wat hij nodig heeft behaald.
Oja...pappa is bereid om mee te betalen.....nou dat scheelt de helft.
Natuurlijk vraagt hij nu elke minuut of er al iemand geboden heeften of er al wat verkocht is.
Eigenlijk duurt het hem nu al te lang...
" 'T staat al de hele dag op de marktplaats."Jammerde hij net nog,"En nog niemand heeft geboden"
Hier krijgt hij een goede les in geduldig zijn,en in positief blijven,en in het loslaten...allemaal deugden waar hij best wel wat aan heeft.Want geduld is niet echt zijn sterkste kant,erger nog,alles moet het liefst NU of nog beter GISTEREN al voor elkaar zijn.Positief blijven is ook zoiets,als het niet NU zover is dan gebeurd het NOOIT natuurlijk.Met veel gebrul en gejammer wordt dat dan kenbaar gemaakt.(zoooooooo vermoeiend)
En loslaten?Huh? Wat is dat?
Affin,hij wordt deze week weer een stukje wijzer hoop ik.En ik hoop dat zijn handelsgeest flink wordt aangewakkerd.Is altijd handig voor later.
Hij doet aan OPRUIMING dus.
Nu kwam dat mooi uit,want hij groeide uit zijn kamer vandaan.Opruimen had nog nauwelijks zin,geen plek om te bergen.Al dat spul wordt nu als het even lukt te gelde gemaakt.
Eigenlijk wou hij op de markt gaan staan,bij de geitjes,je weet wel,het plekje van opa.Dan zou ik hem een "liffie" geven, daar dumpen met de spullen en dan ging hij verkopen...hij rekende het alvast voor;
De transformers kosten een euro(ja ook die hele dure!!!!)dat waren er 5 dus wel 5 euro,
en dan had hij wel een stuk of 50 VHS films...allemaal 50 cent?nou dat was dan mooi 25 euro.
Zijn leger tanks voor 2,50 de stuk en PC spelletjes...ach 50 cent of een euro hoor, is wel genoeg(ja ook die sims 4 deluxe edition)......
Al met al kon hij dan alvast wel een bestelling doen voor dat geld wat hij toch al bijna in zijn zak had zitten(hij hoefde er alleen nog maar even voor op de markt gaan zitten toch?)
"Mag ik die dan?Dan schiet jij het voor en dan betaal ik jou als ik alles verkocht heb."
Ik stonk er bijna in,zo overtuigend wist hij het te brengen.
Maar helaas,hij moet toch echt eerst daar zitten,ZELLUF weet je wel,ik wil er best naast zitten hoor,met een kopje thee en wat broodjes,de boel in de gaten houden enzo,maar meer ook niet.
Dat was niet echt naar zijn zin,dat snapt u wel.Het heeft hier echter wel iets teweeg gebracht.
Hij is nu dus handelaar op de marktplaats.
In de tussentijd maakt hij dan maar transformers van lego.Je moet toch wat ...
Vraag me af waarom hij dat niet eerder bedacht,
het is een stuk goedkoper en veel leuker om te doen.
~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten