zondag 8 december 2013

Holding your Absence

Sociale media blijft een raar iets.
Een Star Trek ding.
Je houdt je sociale contacten in het luchtledige en toch heb je vrienden/innen. Zo gek eigenlijk en toch ook zo een geweldige uitvinding.
Kan ik me nog eindeloze lange avonden herinneren waarin ik zwijmelend boven een zelfverzonnen verhaal naar mijn muziek luisterde. Of dikke vette brieven schreef naar vriendinnen en vrienden in het land. Huiswerk maakte en ruziede met mijn broertjes als ze mijn muziek weer eens helemaal zat waren.....en ook avonden waarin ik me eindeloos zielig en alleen voelde.....
Nee dan dochter, die zit nu hele avonden te skypen met haar vrienden/innen. Dan hoor ik haar praten en lachen en druk doen en zingen. Ze heeft het er maar druk mee. Niks niet eenzaam op haar kamer, met Skype haalt ze iedereen in huis die tot haar vriendenkring behoort. En gezellig dat het is!
Af en toe krijg ik een beleefde groet als ik naar binnen wandel of haar dan maar opbel om te zeggen dat het nu toch echt slapetijd is (bij gebrek aan intercom en geen zin in traplopen ;)
Gek is wel dat ik helemaal geen gebruik maak van dit medium.
Dat ik liever schrijf of bel, maar dat is meestal zakelijk haha
Dat ik liever mijn tijd gebruik om stil te zitten, beetje afwezig te zijn, niet te hoeven praten. Hier en daar een muziekje luister en wat kijk op tv. Hoewel het bedroevend gesteld is met wat ze laten zien zeg. Het is werkelijk zoeken naar iets knaps op tv.

Jah...
de dagen dat ik uren aan de telefoon zat zijn voorbij.
Dat deed ik nml met mijn moeder, en naar de hemel bellen is nog steeds niet mogelijk helaas. Het wordt tijd dat er eens iemand is die dat gaat uitvinden. Ik heb haar zoveel te vertellen, en Dochter en Zoon ook. Ik denk dat we dan wel een hele lange tijd nodig hebben om bij te praten, net zoals Dochter nu doet met haar vrienden/innen. Kan ik ook eindelijk eens te weten komen hoe het daar nu eigenlijk is, ben ik best benieuwd naar. Of het er echt zo mooi en vredig is.
In ieder geval ben ik ervan overtuigd dat ze deze muziek daar draaien.
Ze is mooi....
Enjoy!!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten