zaterdag 7 december 2013

Zwijmelen op Zaterdag

Bibje had ineens een idee



En toen was de week voorbij.
Ik weet even niet meer waar ik ook alweer was hoor, ik heb geloof ik het een en ander gemist.
Raar toch dat ik het gevoel heb dat de weken steeds sneller voorbij roetsjen. Dat ik ook nog eens de helft van de tijd niet eens meer weet wat ik gedaan heb, was ik er überhaupt wel bij? Of zat ik ergens op een berg in Tibet te mediteren ofzo....

Nee het was meer dat ik een beetje overliep, door gesprekken en afspraken en storm. Ook al was die voor mij nog wel redelijk te doen op het moment zelf, was het voor de jongesies een stuk moeilijker. Zoon raakte op een gegeven moment zo overprikkelt dat hij er druk en geïrriteerd van werd. Naar boven stampte en vanmorgen weigerde zijn bed uit te komen, want hij was moe! En toen hij eenmaal zijn bed uit was, was dat om met buikpijn op de wc  te hangen. De afspraak die we hadden liep volledig in het water.
Dan ging het Dochter beter af, die fietste vanmorgen door de vet harde wind naar school, omdat zij en vriendin stoer zijn!!! Gisteren had ze ook willen fietsen hoor, maar dat mocht niet van mij. Haar hoef je het bed niet uit te sleuren....ze is ook eigenlijk amper ziek. Gelukkig!

Picture Poems-Bibje
Tussen het boodschappen halen,wassen, stoffen, swifferen, soppen en eindeloos opruimen, ben ik van de ene afspraak naar de andere gesjeest. Iedere keer weer opnieuw zoeken naar de juiste informatie, vragen, afspraken. En daardoor heb ik eigenlijk nu op dit moment niet echt veel interessants te vertellen. Eigenlijk is het een blog van niks. En omdat ik daarmee behoorlijk in herhaling val ga ik maar even babbelen over  wat ik tussen de bedrijven door droomde en waar ik in mijn hoofd verder nog mee bezig was. (over multitasking in denken gesproken :)
Want ik doomde mezelf een winkeltje en ik droomde mezelf alles verkopen wat ik door de jaren heen gemaakt heb, en ik droomde daarbij natuurlijk een vette bankrekening. Ik voegde de gedachte bij de daad en ontwierp meteen maar een paar leuke illustraties. Tegelijkertijd bedacht ik een leuk idee voor een sleutelhanger en besprak ik met Dochter dat zij het prototype met haar vriendinnen moest gaan beoordelen. Zou zij een vragenlijst opstellen en deden we aan de hand daarvan een klein marktonderzoekje. Zo droomden wij samen verder. Dochter al even enthousiast als mij. Heerlijk! Had gelijk zin om me er vol in te werpen. Wie weet lukt het me om na de rechtzaak (met goede afloop) gefocussed te blijven. Ja...............

Dan laat ik u nu met dit wonderschone stuk van Erik Satie.
fijn weekend



16 opmerkingen:

  1. O, wat mooi! En fijn weekend met alle kracht die ik je toestuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mij totaal onbekend, maar wel een heerlijke zwijmelaar...
    Ik wens je een mooi rustig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi hè, ik kon het al maar wist niet wie het was en dan zomaar kom je het tegen....als een kadootje!
      fijn weekend.

      Verwijderen
  3. Je zal maar zó kunnen spelen....dan ben je toch ook begiftigd met een gave zeg, wow.

    En die droom.....laat maar gauw uitkomen dan ;-)

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat wil ik ook, ooit nog eens, maar nu eerst deze droom! we are working on it! haha
      fijn weekend

      Verwijderen
  4. Mooie dromen kunnen warempel uitkomen :-D
    Mooi nummer !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoop dat je droom uit mag komen. Goed spel met een prachtig schilderij.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi zwijmelnummer... En misschien komen dromen toch uit?

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijke rustige muziek waar je lekker bij kunt weg dromen.......misschien dat je dromen daden worden...........

    Tjonge wat heb jij het druk trouwens.......pff
    Wens je een rustige zondag......wat er van over is..............

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie zondagmiddag muziek. Ik wens je een kabbelende week toe...

    BeantwoordenVerwijderen