maandag 23 december 2013

snert weer brrrr



hing ergens in een van de portieken
die we beklommen.






We hebben het weer gedaan,
bijna de helft gelopen en morgen de rest.....de kerstwensen van de zondagskrant. Van beneden naar 4 hoog, wel 11 trappenhuizen achter elkaar. Door weer en wind daarna en halverwege zelfs door de dikke regen. Bikkels zijn we, echt hoor, bikkels!!!!
Stomme snertweer.
Menigeen deed gewoon stug niet open(na soms zelfs eerst door het raam gekeken te hebben)  De ander klaagde dat hij nooit een krantje kreeg(die ik  notabene zelf elke week langsbreng) Weer een andere geloofde niet dat wij van die krant waren(waar is je legitimatie? Die ze niet had, dus kreeg ze ook niks. Die krant met kortingsbonnen kon ze zelf ook gedrukt hebben, jaha)
4 hoog....
Er was nog een mevrouw die verklaarde dat ze dit al gehad had en sloeg de deur met een klap voor de neus van Dochter dicht. Maar de klapper was nog wel die oude man die vond dat Dochter eerst maar eens een jaartje op tijd moest gaan lopen, want hij wou de krant wel voor half 11 in de bus en niet later, dus nu kreeg ze niks!

ECHT HOOR

Als je dan niks wil geven, geef dan gewoon toe dat je een krent bent. Of hang een briefje op dat je uit principe het de krantenmeisjes/jongens niet gunt, dat ze bovenop hun toch al zeer schamele loontje nog een extraatje bij elkaar scharrelen door bij elke deur persoonlijk de beste wensen over te brengen!

Zo ik heb gezegd.
Moest het even kwijt hoor.
Ik kan er zo slecht tegen dat er zo gereageerd wordt.
Gelukkig zijn er daarentegen nog genoeg mensen die wel aardig en beschaafd en voorkomend en gewoon hartstikke vriendelijk zijn!!! Die mensen kregen dan ook de allerliefste lach en de grootste dankbaarheid van dochter. En de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar. Maar het is wel de laatste keer. Ze gaat er mee stoppen, ze heeft er helemaal genoeg van.



11 opmerkingen:

  1. Ja, er zijn soms mensen die de benaming onbeschoft nog niet waard zijn. Ik merkte het zelf toen ik nog collectes liep.
    Ik wens voor jou en de jouwen prettige feestdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja....helaas zijn zulke mensen er ook. Jammer.

      Ik wens jullie ook fijne feestdagen.

      Verwijderen
  2. Je kiest er toch zelf voor om kranten rond te gaan brengen
    En persoonlijk bij elke deur de beste wensen over brengen, laat mij
    niet lachen het gaat alleen maar om geld !!!!
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oe Karin, je moet wel hele slechte ervaringen hebben met jongeren, die werken voor een extra zakcentje. Dat ze zelfs zover gaan dat ze het risico op afblaffen, schofferen, uitschelden en naroepen dan maar op de koop toe nemen. Door weer en wind en dikke storm gaan. En dat allemaal voor dat beetje geld. Je zal maar niet zo'n verwent nest zijn en deze centjes heel goed kunnen gebruiken.....

      Dit jaar was de laatste keer dat Dochter zich nog zo liet behandelen. Ze is beter dan de voetveeg van een ander te zijn.
      Maar evengoed fijne feestdagen!

      Verwijderen
  3. Puberzoon is ook afgehaakt met bezorgen vanwege een aantal "gezellige" mensen achter de brievenbus want als je folders loopt, ben je blijkbaar opeens ook verantwoordelijk voor alle andere krantjes die niet bezorgd worden. Met de feestdagen deed hij zijn gewone rondje zonder aanbellen want hoe sneller de fietstassen leeg hoe beter wat hem betreft. Maar jeetje Karin wat een zure opmerking zeg; de folderbezorgmaatschappijen promoten het juist om de beste wensen over te brengen. Krijg je wat dan heb je mazzel en is dat een extra centje want zo geweldig wordt dat folderen niet betaald hoor, maar blijkbaar gun jij die folderkids dat duidelijk niet pfff ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ooit één keer gelopen voor de brandwondenstichting, had dat na die ene keer ook afgeleerd, nooit meer, de meest rare onbeschofte reacties...lijkt mij toch niet echt nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hè, mij dus ook niet. Heeft iets met opvoeding te maken......

      Verwijderen
  5. Of wellicht een ander wijkje??? Mijn dochter haalt altijd leuk op hoor met die kaartjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat bedacht ik me ook al ja....het is niet het fijnste wijkje om te lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb altijd een aantal euro's klaarliggen voor de bezorgers rond deze tijd van het jaar dan hoef ik niet te zoeken. Hoewel ik de folders niet perse hoef te hebben, waardeer ik hun werk wel. Door weer en wind. Elke week weer. En soms is één positieve ervaring weer genoeg om door te kunnen, om de dag een gouden randje te geven. Laat al die zure mensen maar lekker in hun zuur gaar koken!

    BeantwoordenVerwijderen