donderdag 26 november 2009

Heb net mijn kasboek weer opgemaakt...
hopeloze zaak met mij,
vreselijk zeg,
zo ben je binnen je marges en zo schiet je er vreselijk overheen.
Werkelijk....ik schaam mezelf.....dat ik zo slap kan zijn.....pfffffff
En dan moet ik nu weer opnieuw constateren dat ik meer uitgegeven heb dan ik van plan was en erger nog,dat ik daardoor dus minder kon aflossen dan ik graag had gewild.
Bah Bah Bah.
De koude douche werkt niet echt hier.
Ik kan beter zorgen voor een dipje in de vrieskou,
of een warm bedje waar ik 6 dagen van de week in verblijf.
Een nieuwe hobbie zoeken waardoor ik niet meer aan mijn verslaving kan toegeven.
Punniken ofzo.....ik noem maar wat.

Of ik kan gewoon met frisse moed deze nieuwe maand ingaan.
Dat kan ook,
en mezelf een klopje op de schouder geven....
zet hem op Bibje,je kunt het!
Ik denk dat ik maar voor de laatste ga,
ik hou niet zo van boete doen,
als er iets is wat mijn motivatie de grond in boort is het wel mezelf straffen.

Nee ik ga gewoon opnieuw beginnen,
ja,
dat kan altijd,
elke dag weer,
en dan ga ik er vanuit,dat op een dag het wel goed zal komen met mij en mijn
boodschappen-doen-verslaving.
Of ik moet in ene rijk worden.....dan kan ik me helemaal te buiten gaan tot ik er doodziek van wordt en echt he-le-maal niet meer wil.
Dat kan wel lang aan, dat wel...
het zit namelijk in de familie, dat plezier in boodschappen doen.
Mijn vader deed het graag, en zijn vader ook al.
Dat is dus al 3 generaties "boodschappen-doen-verslaafden".
Ik heb dus wel de nodige bagage om van mij af te schudden,
ik mag wel in therapie als het zo niet lukt,
jee zeg,
zou daar wel therapie voor zijn?
Misschien wel,
online ofzo...
ik zie mezelf nog niet op de DIVAN van de een of ander vertellen over mijn verslaving,
nee....lijkt me niks.
Hypnose....zou dat wat wezen?
Ach.....
Zucht.
Ik begin wel gewoon overnieuw,
zo'n therapie kost alleen maar extra geld.
~

2 opmerkingen:

  1. hahaha zo herkenbaar het is alsof ik het zelf geschreven heb!!
    Sterkte meid we komen er wel!
    Groet van Zonnestraal

    BeantwoordenVerwijderen