woensdag 18 november 2009

kilometervreter

Jaa joepie vandaag was de tank weer eens leeg.
En ik had "zopas" nog getankt...hoe kan dat nou?
Ik boos,en mopperen in de auto vanmorgen. Alsof ik bulk van de centjes zeker......
Dus bedacht ik me knorrig dat ik in navolging van mamma muis ook maar eens de boel op ga schrijven.
Duzzzzz,bij deze,
bij het tanken stond de teller op 81897 km. Nu eens kijken of ik wel zuinig genoeg rij en of ik niet veel te veel ritjes maak voor Jan met die hele korte achternaam.
Kan ik ook gelijk uitrekenen of het overblijven van dochterlief eigenlijk nou wel zo voordelig is dan haar op te halen tussen de middag.(we wonen nu een stuk verder van school)
Ze wil tegenwoordig liever thuis zijn, lekker thuis eten en gezellig tutten om dan BIJNA en nog net niet HELEMAAL te laat te komen. Ik vind het ook wel gezellig om mijn gezinnetje dan compleet te hebben.

Nu hoor ik u denken; dan ga je toch met de fiets???
Ja zou kunnen,
maar ik heb zat redenen om dat niet te doen, excuses ook ja, die ook.
Zal ik er een paar opnoemen?
Ja?
Nou hier komt de eerste:
-Omdat het de hele tijd pijpenstelen regent en heeeeeeel erg hard waait.
En ik heb geen regenpak en ik ben geen harde-wind fietser!
-Omdat ik net de griep heb gehad en nog niet eens helemaal herstelt ben. (Kijk dat is nu eens een hele goede reden!) En ,omdat dochterlief dan wel een fiets heeft maar haar band loopt ook na de nodige plak-acties nog steeds leeg, iedere keer een beetje sneller als de keer ervoor......
raar , dat vonden wij dus ook.
Affin,
dat fietsen dat doen we nog wel een keer.
Als het weer mooi weer is enzo.
Voor nu dus blijft er niets anders over dan de boel op te schrijven en onnodige ritjes en rondjes en extra stukjes ivm luiheid te vermijden. Dat zal best wel schelen....
Misschien helpt het ook om een vast budget voor de benzine te reserveren, op=op,
dan wordt het voor iedereen lopen.
Of gewoon thuisblijven.
Het weer is er slecht genoeg voor.
Lekker bij de kachel,
dikke sokken aan,
kopje thee,
koekjes,
en genieten maar.
~

2 opmerkingen:

  1. :P die redenen....hmmm... rammelt hier en daar, maar dat doet je ketting en het spatbord vast ook (nog een reden). Succes met bijhouden van de autozaken!

    BeantwoordenVerwijderen