donderdag 31 december 2009

~een muts dus~

Schreef ik eerder over mijn bontjas,
moest ik in ene denken aan de jas die zo hip was in de jaren 80.
Je ziet het niet zo vaak meer,een enkele heer draagt ze nog over zijn pak.
Ik doel op de wollen mannenmantel uit de jaren 50/60.
Samen met vetkuif , puntschoenen , bandplooibroek en overhemd het summum voor de altoheer.
Ik weet nog goed dat ik bij mijn vriendin was en zij DE JAS uit de kast van haar moeder viste.
Vanaf toen droeg ook zij zo'n jas!
Bij ons hing zo'n JAS niet,
mijn vader was nml hippie achtig geweest toen hij jong was,en daar hoorde zo'n JAS dus mooi niet bij.
Wij hadden bloemtjes overhemden en spijkerbroeken met wijde pijpen en brede riemen en kraaltjeskettingen enzo...echt jakkie vonden we toen.....
voor mij dus niet die JAS.
Ik deed het met een andere oude jas van mijn vader, een zwarte spijker maar dan halflang en tien maten te groot.Wat wel weer goed uitkwam,want dan kon er een extra vest onder als voering weet je wel. Ik had het toen ook al altijd koud. Haar in de suikerspinnetje en gaan met die banaan.
Ik heb er nog ergens een foto van(maar geen scanner dus helaas voor u)

Het is jammer dat ik mijn kleding niet bewaard heb allemaal, het zou nu zomaar weer kunnen allemaal. Echt, al die kleding van de eighties kan je zo weer aan.
Ik zie me nog lopen in die vleermuis jas met dubbele overslag voor en sjaalkraag. Hij zou nu heel hot geweest zijn....alleen wel te klein.....:-(
Of die korte laarsjes of juist die lange, ik had ze ook,lichtgrijs,
van echt leer dat wel, dat was toen gewoon standaard.
Als je ze helemaal omhoog klapte kwamen ze tot de knie, en anders een stukje lager,
ze staan alweer in de winkels enkele jaren. De mijne waren finaal afgetrapt na drie jaar,
en ik was ze toen ook heel erg zat.
Of die kleine rijglaarsjes....Echt leer ...van dat dikke,
met van die queenie hakjes.....tegenwoordig helemaal hip(en van nepleer)
Ik heb ze weggegooid begin jaren '90.....STOM STOM STOM.....had ik nu mooi de zwier mee kunnen maken. Bovendien waren ze een stuk mooier dan die van nu.
Jaaaa
zo gaat dat dus,
over een aantal jaren komen de blotebuikentruitjes ook weer in de mode,
en de veel te lage broeken worden vervangen door de hele hoge net onder de borst gevallen(is ook nog mode geweest in de eighties) of dragen we de geruite plooirok weer met van de kittige pumps of nee beter nog, college-shoes met een stuiver tussen het riempje over de voet .
Zou zomaar kunnen,
tot die tijd blijf ik wel kleding bewaren,
want meestal vind ik de huidige mode niet helemaal je van het,
eigenlijk heb ik gewoon aanpassingsproblemen.
Ja,
dat is het,
het duurt gewoon een tijdje voor ik het ook mooi ga vinden,
en dan is het meestal al weer een beetje uit de mode.
ga ik op zoek en vind ik het tweedehands, wat wel weer goed uitkomt ,
want nieuw vind ik veel te duur.
Eigenlijk ben ik dus hopeloos ouderwets,
ik loop achter.

Vreselijk zeg,
ik ben dus echt een muts.
ZUCHT.
Nou ja,
het is wel goedkoop,
dat dan weer wel.
~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten