dinsdag 7 april 2009

Een kloddertje roze hier.........



Ik hou van roze,
roze is mijn favoriet,mooi helder pink,fuchsia roze,echt heel erg roze.
Niet dat ik heden ten dage veel roze draag hoor,nee dat niet meer,
maar in mijn jeugd was ik een al roze.
Niet toen ik heel klein was,toen was het oranje wat de klok sloeg.En paars.Mijn kamer was in die kleuren geschilderd,hoe ik daar ooit rustig heb kunnen slapen is mij een raadsel,maar vrolijk was het wel.Ik was het alweer vergeten totdat mijn vader de voorslaapkamer ging opknappen en het behang eraf scheurde.Toen kwam die geschilderde muur weer tevoorschijn.Ja ik hield wel van kleur,het was mijn eigen keuze geweest.Kind van de jaren 70,een echt bloemenmeisje,in paars en oranje.
Ik herinner me nog dat mooie oranje gehaakte pak!
Mijn moeder was erg creatief op dat gebied.
NIEMAND had zo'n pak!
Ik was echt apart....en oranje dus!
Roze dat droeg ik wel hoor maar niet zo heel erg veel geloof ik.
In de pubertijd wel,toen in ene werd ik roze,knalroze,fuchsia roze dus.
Het zat overal in,zelfs mijn make-up was roze bij wijze van spreken,zo mooi vond ik het.
En mijn bijnaam was natuurlijk PINKY.
Hoe kan het ook anders.
Ik had een fuchsia roze jasje,en een fuchsia roze baret,en roze nagellak en roze lipstik en roze pennen,en roze oogschaduw en en en....alles roze dus.Het dragen van roze heeft een tijdje geduurd,vooral de baret was een lang en uiteindelijk vaal leven beschoren op mijn hoofd,maar toen was het over.De pet ging af en mijn haar werd lang en ik ging voor de klas ipv erin.De make-up werd beschaafder,de nagels naturel,de kleding minder fel en ja,roze dat was alleen nog thuis,heel stiekem en stilletjes.Het commentaar was vaak niet van de lucht.
In een opwelling besloot ik de trap in mijn eerste huisje roze te schilderen.
Althans dat was de bedoeling.
..hij werd dus oranje..
De kleur was toch anders dan op het plaatje,maar mooi dat ik het vond!
Ik was wel de enige geloof ik.
In mijn tweede huis ging ik los,blauw groen,en later dus ook oranje in de wc,notabene.
Ik heb nooit meer zo lekker op de wc gezeten als dat ik daar deed.
Natuurlijk vond niemand het wat,maar ach,mijn wc,mijn huis.
Vanaf dat moment werd het een verslaving.
De slaapkamer van mijn dochter werd geel met oranje,die van mijn zoon groen,en het volgende huis,mijn huidige,is dus een groot kleurenparadijs.
Met oranjeroze muren en geel en lila en roze en wanden vol kleurige schilderijen.
Ja Roze....dat heb ik dus nog steeds,echt heel erg roze.
Tegenwoordig zie je ook die kleurenexplosie in mijn eigen schilderijen.(jaha ik schilder ook zelf)
Elke keer als ik weer wat af heb ben ik helemaal blij,van het maken maar zeer zeker ook van het resultaat.
Daarom wordt het wel eens een keer tijd dat een ander daar net zo blij van wordt.
Ze gaan HET NET op,een aantal staan daar al een tijdje te staan,in een nu heel fleurig decor,maar binnenkort worden ook de meest gewaagde creaties daaraan toegevoegd.
Dat is...
als mijn computer weer genezen is,er weer een fotobewerkingsprogramma op staat en de foto's gelukt zijn.Ik weet niet hoe lang dat nog gaat duren,
maar reken maar ,het wordt een klein feestje!
Dan hoop ik dat u net zo blij wordt van mijn werk als dat ik zelf steeds ben als ik ernaar kijk.
Hier alvast een foto van een schilderij wat nog netjes bewerkt moet worden.....
enjoy
~


www.bib-art.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten