vrijdag 22 januari 2010

Waar was ik gebleven......

We zijn alweer een tijdje verder,
en de kou was even uit de lucht.
Maar nu komt het weer terug,
owowowowowow,
helemaal geen zin in.
Ik was er wel klaar mee.
Moet ik nu als de wiedeweerga die jas voor dochterlief in elkaar naaien(en waar haal ik de voering nu weer vandaan) want zoals ze er nu bij loopt kan echt niet meer.
Ze is al een tijdje geleden uit haar jas geknapt.
Ja echt,
mijn kinderen beginnen hun pubergroei met veel kiloos in de breedte alvorens ze in de lengte uitrekken. En dus moet ze aan de nieuwe jas....eentje die breedte groei bestendig is.
Wie had dat toch ooit gedacht,
ze waren toen ze klein waren ook al niet echt iel maar wel dun.
Hebben ze niet van mij,
ik was graat mager....mijn vriendinnetje was jaloers op mijn ribbenkast(je kon ze tellen)
mijn stakerige benen, die zelfs als ik zat niks op schoot konden hebben,
het zakte er altijd tussendoor,en mijn niet te stillen honger zonder gevolgen.
Zij groeide van een glas water.
Niet dat ik er zo blij mee was hoor.
Ik had liever wat dikker geweest met een mooie decolleté later in de pubertijd.
Maar ja,het was mij niet gegeven.
Ik had wel een wespentaille,dat wel.....
die is helaas niet gebleven na twee zwangerschappen en 43 levensjaren.
Ergens onderweg is hij kwijtgeraakt en ik vrees dat die nooit meer zonder hulp terugkomt. Aangezien ik een vette hekel aan strak heb zal ik dus de rest van mijn leven zonder wespentaille moeten gaan.
Er zijn ergere dingen,
behalve op het strand dan,
daar zit ik maar mooi met dat buikje.


Affin,
we hadden het over de nieuwe jas van dochterlief waar ze uitgeknapt was.......
Het patroon is uitgeknipt en buitenkant staat in de steigers,alleen de voering kan echt niet.
De kleuren matchen niet, en hoe ik dat nu weer oplossen ga?
Gisteren was ik al even in de kringloop op zoek naar iets diks wat ik kon gebruiken,
maar helaas,niks te vinden.
Of eigenlijk,ik kreeg er de tijd niet voor.
Zoonlief kon niet slagen en wou onmiddelijk,meteen,nu wel te verstaan weg.
Eigenlijk ergens anders naar toe,alleen is de portemonnee van deze heer altijd leeg.
Na een tijdje zeuren en vervelend wezen had ik er wel genoeg van,morgen ga ik ALLEEN!!!!
Lekker uren neuzen in de rekken,
wie weet kom ik nog wat moois tegen , je weet maar nooit.
Ga ik nu weer verder met de jas.....
of zal ik maar wat opruimen,
moet ook nog,
PFFFFFFFFFFFF
ik heb er zoooo geen zin in.
~


Geen opmerkingen:

Een reactie posten