vrijdag 15 februari 2013

Zonnetje schijnt

Zonnetje schijnt,
vogeltjes fluiten, en de sneeuw is bijna weg....zou het dan nu toch? Ja? Zou het dan nu wel?....
Nah, niet zo snel hoor, het is nog maar halverwege de winter. En hoewel ik hier en daar de sneeuwklokjes al boven de grond heb zien piepen, en de narcissen ook al( vroege vogels) is het weer nog niet echt lente nee.
Trouwens,
hebben jullie het al gemerkt als je zo heel vroeg buiten komt?
Dat de geur veranderd is?
Ik wel!
Er hangt een vleugje groen in de lucht, nog heel subtiel, als een dwarrelend en aarzelend zweempje. Een beetje als een vlindertje die voorbij vliegt en zijn spoor achter laat. Ik snoof het van de week al, voordat de sneeuw en vorst terug kwam, en nu is het er weer. De grond ruikt ook weer, en de mulch laag begint naar zwarte aarde te ruiken...mhmhmhmhmhmh......kan ik zo blij van worden.

Van de week vroegen jullie me of ik het erg vond of ik herkend werd. Of dat dat gevolgen had voor het schrijven.
En ja, dat heeft gevolgen, natúúrlijk maakt het iets uit of iemand je herkend of niet. Toch is dat niet persé negatief. Sterker nog, het is een impuls om nog beter op mijn woorden te letten. Want hoe je het ook wendt of keert, woorden hebben een kracht en energie in zich die kunnen maken of breken. Aan mij de keus hoe ik mijn woorden gebruiken wil natuurlijk. Of ik mezelf en de ander lijden schenk of liefdevolle vriendelijkheid. Het klinkt wat verheven misschien, ik weet ook even niet hoe ik het anders moet omschrijven. In ieder geval merk ik wel, dat als ik aandacht schenk aan mijn woorden, ik meer gehoor krijg voor wat me bezig houdt. Ik ook meer gehoor krijg voor medewerking en oplossingen zoeken. Zelfs van de mensen die pal tegenover me staan. Eén van jullie zei het al zo mooi, "buig mee met de wind en doe ondertussen je ding." In alle liefde......
Stiekum vind ik het ook best vleiend hoor dat ik herkend word ;)

En dan nu een muziekje dat totaal niets te maken heeft met één van de twee onderwerpen, maar die ik, al rijdend in de auto onder de duintjes langs in de lente, menigmaal heb meegegalmd.  Terwijl mijn dreumes-meisje en peuter-jochie toen achter in  zaten te doezelen onderweg naar opa en oma.......
♥˜"*°•.•.¸ღ¸✿ Fijne dag allemaal ♥˜”*°•.•.¸ღ¸✿

1 opmerking: