vrijdag 16 augustus 2013

Wat als....

Wat als ik vannacht nu eens niet zo onrustig was geweest,
had ik dan nu zin in deze dag gehad?
Was ik dan nu opgestaan en wandelde ik dan nu even een stukje door mijn achtertuin/wildernisje. Snoof ik dan nu de lucht in van de nazomer, terwijl de kat tegen mijn benen streek? Plukte ik dan hier en daar wat grassprietjes uit de bloemenperkjes? Keek ik dan even omhoog naar de vogels die al in de lucht vlogen.....
Voelde ik de wind mijn gezicht strelen?

Wat als ik nu eens niet zo moe was,
zou ik dan al op de fiets gaan voor een ochtendrondje? Door de duintjes op weg naar het strand? Zou ik dan met volle teugen genieten van de ochtendzon? Zo wandelend langs de branding, met mijn blote voeten in het water?

Wat als...
tjah
maakt het iets uit?
Eigenlijk niet hè, het maakt niet uit, want er is alleen maar wat is.
En wat is, is dat ik nu moe ben en nu dus gewoon niet op de fiets spring naar het strand( door de duintjes nog wel , pffff moet er niet aan denken, met al die heuveltjes ;) En wat is, is nu dus mijn lekkere warme bed, waar ik zo nog even een uiltje in ga knappen. Voorlopig hoef ik nog even niets persé.
Dat wandelingetje in mijn achtertuin/wildernisje is misschien wel te doen vanmiddag ofzo. Als ik zin heb hoor! En misschien, heel misschien ga ik dan wel even met mijn blote voeten door het gras.......

2 opmerkingen:

  1. Gewoon al die moeheid er op eigen tempo uit laten komen. De tuin en het strand lopen niet weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. soms levert een kleine inspanning meer energie op, de natuur werkt mestal helend, net als creatieve dingen doen. maar je moet er wel aan toe zijn. fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen