zaterdag 24 augustus 2013

Zwijmelen op Zaterdag


detail Zomer van Bibje





Zo wil ik kunnen spelen,
ooit.
Of schilderen,
zo wil ik kunnen schilderen.
Zo zacht en fijn en teer en lieflijk.
Zo wil ik scheppen, zo wil ik zijn.
Dat wil ik nalaten, dat mag mijn erfenis zijn.
En dan ben ik dat wat Zoon van de week ineens zei tegen mij.
Helemaal en volledig en voor altijd.

detail Zomer van Bibje
Mam, you're soo beautifull, you don't know how beautifull you are.........

Ik ben nog steeds druk bezig met dat kleine werkje, kan er niet mee stoppen. Het behoeft meer en meer van wat mooi is en nog meer en steeds weer van wat lieflijk is. De kleuren worden al softer, en snoepiger, kitscher. Maar oh wat vind ik ze mooi! En zolang ik geniet van wat ik zie en mezelf al zachter voel worden is het helemaal goed! Ik schilder voor mij, ik schilder voor troost, ik schilder om te helen. Zo dankbaar dat ik schilderen kan............
Terwijl ik luister naar de geschilderde tonen van de muziek van Yiruma. Wat een prachtige muziek, wat een talent.
Enjoy

Fijn Weekend!




11 opmerkingen:

  1. En zo hoort het!
    Iets doen dat je plezier geeft en vrolijk(er) maakt! Ongeacht wat een ander er ook van vindt!
    En ja zo'n compliment van je kind, welke moeder wil dat nou niet ;-)

    Blijf je uiten en vooral genieten!

    Mooie muziek heb je gekozen, heb ademloos zitten luisteren.

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zalige, rustgevende muziek. Ik las dat hij net zo oud is als onze oudste zoon. Die heeft wel een prachtige dochter gemaakt, maar kan helaas niet zo mooi pianospelen. ;o)
    Fijn dat schilderen zo helend werkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk dat je opkrabbelt en dat je creativiteit weer loskomt, altijd een prima teken. De woorden van je zoon mag je inlijsten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi compliment van je zoon en ja inlijsten net als je schilderwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi wat je aan het maken bent de kleuren lopen mooi in elkaar over en de zachte lijnen erin....en wat een heerlijk compliment van zoon iets om te koesteren.

    Dank je ook voor de muziek ik kon de eerste plaat alleen van horen en nu weet ik de artiest en naam geweldig ,dank je !

    Fijn weekend liefs laura

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik hou wel van die zachte kleuren. Doet me aan de lente denken. Nieuw begin.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie muziek! Je wordt er helemaal stil van.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi..mooi...mooi......
    De muziek, wat je zoon tegen je zei en je logje.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ontzettend lief van je zoon om dat tegen je te zeggen. Lijst de woorden in! Voor eens en altijd in je hoofd. En je eigen hart blijven volgen: met de penseel of met de pen...
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijke rustgevende muziek! Ik heb echt even heerlijk gezwijmeld!

    BeantwoordenVerwijderen