maandag 6 mei 2013

Vrijheid?

Neeeeee het is toch gebeurd.
Dacht ik gisteren nog bij het lezen van de blog van Vlasje dat het eigenlijk best heel erg goed gaat met mij dit jaar, ben ik vandaag toch alsnog voor de bijl gegaan.
BOMMER
Daar had ik nu helemaal geen zin in.
Stomme wind ook altijd hier in het kopje van Noord Holland. Al die leuke lieve polletjes slaan gelijk op hol om midden in mijn gezicht te landen. Joepie....
Ik hoor het de longarts nog zeggen tegen mij :"Gelukkig woont u hier, hier waaien de pollen weg..."
Een dommere opmerking had hij niet kunnen maken.
Grote opdwarrelende wolken van pollen zijn niet bepaald prettig, en hier waait het nu alweer een hele tijd. HARD vooral. Vooral dat.

Nee dan die rustig kabbelende golfjes van dit liedje,
dat klinkt een stuk prettiger dan die van ons, die beuken op het strand, en wild hun weg naar zee terug zoeken. Waar de zandkorrels je huid schuren, en de zilte lucht je de adem beneemt.
En toch,
de zee geeft mij dat immense gevoel van vrijheid,
dat gevoel van kracht!
Het is het einde van het land en toch zo veilig aan de rand......
Ineens popt daar het antwoord op de vraag van de raadsonderzoekster in mijn hoofd.
"Wat is uw ideale plaatje voor de toekomst?" Waarop ik zei; "De vrijheid om zelf te bepalen hoe ons leven eruit ziet, welke weg we bewandelen, waar we heen willen gaan, de vrijheid om te mogen zijn wie we zijn, en niet te hoeven conformeren."

De vrijheid om helemaal en voor altijd onze eigen weg te mogen gaan.

Wel een toepasselijke gedachte ja, op 5 mei.
Het wordt tijd dat we de vrijheid niet alleen maar vieren in Nederland maar ook eens gaan krijgen!!!!!!!!!!! Tot die tijd, is het niets dan een holle frase........




(¯`v´¯) ♥
`*.¸.*.♥.✿´´¯`•.¸⁀°♡ ♥ .¸¸.•´¯`•♥•´¯`•.¸¸.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten