woensdag 10 december 2014

Ballad 2 op woensdag

Dat was vorig jaar in huize Bib
Het is alweer woensdag en het stormt al de hele avond/nacht. Harde wind,nu erger dan eerder op de avond toen ik naar school moest voor dochter. Ouderavond, praten en aanhoren. En ze wou zelf niet mee. Moest ik alleen, bah bah.
Gelukkig gingen de gesprekken oké hoor, ik kwam zelfs nog een oud-collega tegen(dikke knuffel) en Dochter? Die valt op, omdat ze anders is. Omdat ze iets wijs heeft. Maar ja, toch heb ik maar duidelijk aangegeven dat ze niet aan haar trekken komt op school. Dat ze zit te verpieteren en dat ze begint te onderpresteren en er geen zin meer in heeft. Dat ze vorig jaar nog al haar energie er in gestoken heeft en dat ze nu moe is, en weer steeds vaker migraine heeft en dan voor jaffa op bed of bank ligt. Dat ze uiteindelijk uitgeput in slaap valt en zich ook steeds vaker weer verslaapt.
Ik zie het ook aan de rotzooi in haar kamertje, de chaos neemt weer de overhand. En dat ze steeds inactiever wordt. Haar blog heeft ze al heel lang niet meer bezocht en haar vlogs worden ook al lang niet meer opgenomen. Al wat ze doet is lezen, en schrijven. En huiswerk maken. veeeeeeel huiswerk maken.
Als je dan hoort dat op school structureel docenten onderbevoegd zijn, niet 1 of 2 maar hele secties. Dat een hb afdeling hun dus gewoon boven de pet gaat. Dat leerlingen achter lopen in basisstof, en dat de docenten die nog wel goed werk doen(de oude rotten in het vak meestal) zich een slag in de rondte werken om hun klassen weer op niveau te krijgen. Dan is dit niet zo raar.
Ik doe even een zucht,
want ik heb met de leerkrachten die ik sprak wel afspraken gemaakt en daarmee kan ze wel een stukje verder. Krijgt ze even wat extra aandacht, positieve aandacht. Gewoon even gezien worden. Nog even, voordat ze de overstap maakt naar een school waar kunstzinnig onderwijs wat hoger in het vaandel staat. Want dat is wat ze mist, heel erg! En wat ze wel nodig heeft.
Het is een rare december,
de eerste waarin ik het gevoel van kerst in de maand zelf ineens kwijt ben, terwijl ik in augustus al kerstfilms keek. Dochter had dat ook al, en daarom hebben we afgesproken de boom op kerstavond op te tuigen. Ik vind het prima, staat dat ding daar tenminste niet te stofnesten ;)
Kerstmis 2014
Het wordt een heel nieuwe ervaring!

Dan nu ballad 2 van de playlist van Zoon.
Let vooral ook even op de gitaarsolo. Ooit wil hij dit ook kunnen spelen! :)

2 opmerkingen:

  1. Leuk, je boom van vorig jaar. Ga je er binnenkort weer een opzetten? Roos en ik halen 'm zo van zolder :-)
    Je zoon heeft smaak wat muziek betreft. En ergens "naar toe oefenen" is mooi. Ik hoop dat hij vooral plezier beleeft bij het oefenen, en niet alleen het einddoel telt.
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jahoor ik ga hem uiteindelijk wel opzetten. ws morgen of zondag al. Moet ik nog even kortsluiten met Dochter ;)

    Ik zal het doorgeven aan Zoon dat hij smaak heeft,
    is altijd zo leuk om die grijns dan op zijn gezicht te zien verschijnen....voorlopig heeft hij alleen een acoustische gitaar maar de electrische staat op de wenslijst. Nog 2 maandjes dan is hij jarig en hij hoopt voor die tijd zijn krantenwijk te hebben. Ik duim heel hard met hem mee!
    lieve gr

    BeantwoordenVerwijderen