dinsdag 16 december 2014

Waar zal ik hem eens zetten.....

Ik zit me te beramen op hoe ik de kerstversieringen wil. Eigenlijk wil ik simpel, eenvoudig, mooi maar niet teveel gedoe. Maar ja, dan de pubers,
die willen kerstboom in vol ornaat, en slingers en toeters en bellen. Hoe meer hoe beter.
En had ik vorig jaar nog een goede plek voor de boom is dat nu toch anders. Want de een wil hem achter in de kamer(dat is dus 7 meter van de bank verwijderd) en de ander wil hem naast zich in het hoekje(dat is dus opgeproffeld naast de tafel).
En ik?
Ik wil naast de boom kunnen zitten of in ieder geval in het lichtschijnsel ervan vertoeven.
Dat gedoe ook,
dat heb je er nou van als je iedere keer met je meubels loopt te slepen.
mijn opa in de stoel naast onze kerstboom in het oude huisje
Nee dan mijn ouders.
Daar stond 39  jaar lang alles ongeveer hetzelfde. Er werd wel gewisseld hoor, van voor naar achter en weer terug. Maar de kerstboom had een vaste plek.Ze wisselden wel weer veel van meubels zelf, alle stijlen hebben we wel gehad ;)  Ik weet nog dat toen ik puber was de kerstboom bij de bank stond, naast de schoorsteen. Dat later mijn vader de schoorsteen weghaalde de boom dáár zijn plekje kreeg. Tot aan het einde aan toe.
Dat is mij niet gelukt, er is nog geen jaar geweest dat ik de boom , in welk huis dan ook, op dezelfde plek had staan als het jaar daarvoor. Ik had de meubels ook nooit op dezelfde plek staan trouwens. Nee.
Ik ben wat dat betreft net mijn oma.
Er is nog geen huis geweest wat mij zo paste, dat ik er ontspannen en geheel naar alle tevredenheid in woonde. Altijd sleep ik met de meubels, en op een gegeven moment ben ik dat gesleep zo ontzettend zat dat ik weg wil. Naar een ander huis....wat dan ook weer niet past. Want die pech heb ik steeds. De woningen die hier te huur zijn in mijn budget,,,  uh nou ja die zijn dus niet geheel mijn ding. En, omdat het huurwoningen zijn en ik ook dat rusteloze gevoel heb van ik wil hier weg, is het niet slim om te verbouwen van binnen. Trouwens, wat zeg ik, dat kan ik niet eens.

Dusssss
Heb ik een wenslijstje;
Ik wil zó graag een kamer ensuite, met twee kasten aan de zijkant en schuifdeuren in het midden. En ik wil een houtkachel, zo'n tegelkachel. En ik wil dat er minder staat, maar dat wat staat groot genoeg is om languit op of aan te kunnen zitten. En ik wil openslaande deuren naar de tuin, Ja dat wil ik!!! 
Ehèn ooit zal ik dat hebben!
Maar nu eerst een plek voor de kerstboom.
Ik denk dat ik hem maar op de kast zet...
goh...nou daar stond ie twee jaar geleden ook al. Toch nog op een zelfde plekje ;)


~Enjoy~




2 opmerkingen:

  1. Onze kerstboom kan eigenlijk maar op één plek staan, dus dat maakt het allemaal bijzonder gemakkelijk. Ik lees nog wel welke keus jij gemaakt hebt. Met een foto natuurlijk!
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Boom staat hier ook alweer paar jaar op zelfde plek omdat ik geen zin heb om een halve kamer leeg te ruimen. En dat woning wensenlijstje ... zo herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen