dinsdag 7 april 2015

2e Paasdag


Klein Bloempje-Bibje (collage/inkdrawing on canvas 10-10 cm)


Wat een prachtige weer dag niet waar?
De zon die zo ontzettend zijn best deed, de temperatuur die eindelijk ergens op leek. 5.3 zonne-uren hier in de Noordkop. Mooie blauwe lucht.
Zoon die met een grote grijns de tuin binnenstapte, hij was bij zijn vader geweest. Dochter die haar kamer heeft opruimt. Deuren konden open, kat lui in de tuin. Vogeltjes in de heg. Er komt vast een nestje :)
ZUCHT
Ja dit was weer een prachtige dag!
Ik heb op het bankje gezeten nadat ik in de tuin heb gegrutteld in de middagzon.
Ja het weer een heerlijke dag.
Voorlopig even de laatste vakantiedag.
Dochter moet morgen weer naar school.Dan is het de laatste hardwerk periode voor de vakantie. Nog 3 weken voor de meivakantie en dan daarna nog een paar weken flink er aan trekken. Die laatste loodjes duren het langste. En tòch vond ik dat altijd één van de fijnste periodes van het schooljaar. Het boek was bijna uit, de toetsen waren bijna allemaal gedaan, er was lekker veel tijd om te lummelen en in te halen. Het mooie weer was aangebroken, iedereen werd een stuk vrolijker. Het einde in zicht.
Ik kan niet zeggen dat ik het mis,
de stress van ieder jaar 250 leerlingen per week, , 40 weken lang, voorbij te zien schuiven. De stress van nakijken en voorbereiden en vergaderen en bespreken, nascholing.....nee dat mis ik allemaal niet. De stress van leerlingen die niet op hun plek zitten in een klas, van leerlingen die niet gebaat zijn bij zitten in een klas, de stress van leerlingen die meer kunnen maar ja, we gaan nou eenmaal niet sneller met de klas, de stress van mijn ei niet kwijt kunnen, want ik moest me houden aan het curriculum.
Ik had het me anders voorgesteld toen ik nog op de opleiding zat. We leerden lessenseries ontwerpen, onderzoek doen, kinderen motiveren....het was toch allemaal wel een beetje anders.
Nee dat mis ik niet.

Ik mis wel het contact met de kinderen,
het gek doen,
het toneelspelen,
het voorbeeld zijn,
het tussen de jeugd wandelen,
het belangrijk zijn,
dat waren de leuke dingen. De dingen waarvoor ik doorging, ook al kon het eigenlijk niet meer.
Er zullen andere manieren komen om kennis te delen, te onderzoeken, te ontdekken. En wanneer dat zover is, dan ben ik daar ook misschien wel te vinden. Tot dan deel ik mijn wijsheden met mijn kinders thuis :)

*´¨)
¸.•´¸.•*´¨)
(¸.•´ ★ *¨*•.¸¸.. ★ *¨*•.¸¸.. ★*¨*•.¸¸.. ★

4 opmerkingen:

  1. Alles heet zijn min- en pluspunten. Het is de kunst de laatste de overhand te laten krijgen. Het geeft niks om af en toe in gemijmer te verzinken. Als je aan minder goeie momenten denkt, komt met een beetje hulp van de zon de blijdschap weer naar boven :-))
    Liefs en een knuffel
    Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zon is altijd heerlijk! Het werd tijd dat hij eens bleef hangen hè.
    En wat gaat de tijd snel... alweer bijna een schooljaar om. Ik was altijd blij met vakantie, maar kon vaak niet wachten tot ik weer naar een nieuw schooljaar kon gaan, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje Bibje wat schrijf jij opeens anders. Ik lees hier regelmatig en het is zo opvallend. Ik herken het ook hoor opeens de zon zien, de bloemen, de kat, enz. Ik wens je heel veel zon toe. lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Blogging is the new poetry. I find it wonderful and amazing in many ways.

    BeantwoordenVerwijderen