woensdag 12 augustus 2015

I am you

Eerste probeersel
Gisteren ben ik weer in mijn atelier gedoken. Terwijl de kids nog sliepen begon ik aan mijn indigo avontuur. Het 6e chakra was aan de beurt. De plek waar dromen, herinneringen en toekomstbeelden samen komen. De plek waar je God ontmoet. Het was de chakra waarbij ik in de meditatie ineens heel hard moest huilen. Ik zag er dus een beetje tegen op om deze te doen. Ik loop daarom ook wat achter. Ik begon met wat gedachteloos gekrabbel op het papier. Smeet verf erop( die dikke vlekken) en daarna goudverf. Ik vind de kleur goud het beste bij de goddelijke vonk passen. Nu ik zo naar dit eerste beeld kijk zie ik ineens het hart in het hart van de schildering....wel toevallig, want nadat ik deze volledig heb verprutst zie ik ineens allemaal kleine hartjes erin ;)
Omdat ik zoveel verf erop gesmeerd had en veel water gebruikt had heb ik twee vellen gepakt om afdrukken te maken van deze. Zie hieronder....

afdruk 1, mooie achtergrond/ basis

afdruk 2, maar dan al wat verder doorgewerkt.
Daarna ben ik verder gaan werken op de eerste, en weer afdrukken gemaakt en op een gegeven moment had ik de eerste zo dicht gesmeerd, dat ik hem opzij legde. Het was wel een goed beeld van hoe ik me van binnen voelde bij dit chakra. Chaos, onrust, verdriet, niet goed kunnen zien. Ik ben daarom verder gegaan met de andere twee. Heel voorzichtig heb ik de beelden achter die grote wolk tevoorschijn getoverd. Onderstaande was de eerste. Nog wel chaotisch, maar je ziet al helderder.

afdruk 1, verder doorgewerkt
En toen kwam ik bij deze aan. Ik besloot met mijn ogen dicht het potlood over het papier te laten gaan. Toen ik weer keek zag ik figuren. Die heb ik verder uitgewerkt. Toen kwam tekst.......
I am you (de baby) You am I ( het kind) I was you (de volwassene rechts) en I will be you (de vage verschijning links)
Heden verleden en toekomst komt daar samen, als verbeelding voor het innerlijke scherm waarop je je leven vorm geeft. Waar je je dromen droomt. Waar je je verleden herinnert. Waar je jezelf realiseert. Alles begint bij een beeld in je innerlijk. Dat is dus deze hieronder.

afdruk 2, I am you...
De laatste heb ik achter tralies gezet. Symbolisch, omdat dit stuk bij mij nog gevangen zit in tranen en angst en afwijzing. Toch is er al een opening, een heling aan de gang. Dat zie je aan de hartjes die zijn verschenen in de verf...ik moet ze alleen nog even aandikken. :)

het origineel maar dan vele lagen later
Ik weet niet of ik vandaag nog weer aan de slag ga of dat ik het eerst een dagje laat inzinken. We zien wel. Voor nu ben ik helemaal blij dat ik zo door dat stuk geschilderd ben. 
*´¨)
¸.•´¸.•*´¨)
(¸.•´ ★ *¨*•.¸¸.. ★*¨*•.¸¸.. ★*¨*•.¸¸.. ★*¨*•.¸¸..Enjoy...

4 opmerkingen:

  1. Laat maar een dagje bezinken.. Dat was zwaar werken en verwerken wat je hebt gedaan..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag twee van het laten bezinken is aangebroken...het kriebelt van binnen ;)

      Verwijderen
  2. Wauw je bent heftig bezig, wel heerlijk dat je blijkbaar toch in een bepaalde flow ervan gekomen bent. Lijkt mij.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja goed hè. Ik ben zo blij dat ik deze cursus ben gaan doen :)

      Verwijderen