zondag 28 juli 2013

Over de muur......

Ik zit zo ontzettend vol met slijm, al weken, en het wil maar niet echt over gaan.
Het gaat in van die golven....zo denk ik , ja het is bijna weg....en dan word ik weer wakker en heb ik de hele nacht liggen piepen. Het meest irritante nog wel is dat het niet in de longen zit maar in de keel.
Mijn vermoeidheid werkt natuurlijk ook niet echt mee om echt beter te worden.
En die vermoeidheid die raak ik niet eerder kwijt dan dat ik weer rustig kan slapen.
Dat we weer echt veilig zijn.
Dat ik niet iedere nacht rechtop zit met mijn hart in mijn keel, omdat ik bang ben dat het allemaal toch heel erg fout af gaat lopen. Dat ik weer ontspannen kan. Opgelucht kan ademen. Dat ik voor ik 50 wordt dan eindelijk eens een echt vrij mens ben......
In '89 is de muur gevallen en werd het Oostblok vrij. Zegt men
Maar wat is vrijheid als mensen elkaar via kliklijnen verdacht maken, ouders zich bij de amk moeten verantwoorden, omdat iemand anders kwaadspreekt over hun, en zo ook hun kinderen daardoor nog kwijt kunnen raken. Wat is vrijheid als je zelf niet meer mag bepalen wat goed voor je is en dat iemand anders dat voor je gaat bepalen op straffe van
Wat is die vrijheid .....
Als je bang en voorzichtig met je mening moet omgaan?
Ach, wat is nou die heilstaat, zeg mij wat is ie waard,
Wanneer iemand die afwijkt voor gek wordt verklaard?.......


6 opmerkingen:

  1. Ik hoop dat je snel weer fitter bent. Misschien helpt het om een uur voor het slapen gaan een kruidenthee te nemen met slijmoplossende eigenschappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat kunnen instanties in hun z.g wijsheid een medemens toch aandoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is het waard ... waardeloos toch?! Knuf!!!

    BeantwoordenVerwijderen