dinsdag 16 juli 2013

Zit ik dan......

Al dagen zit ik met het rapport van de Raad op mijn schoot. Ik lees en lees en lees en onderstreep en zet dingen in de kantlijn en ik bedenk en bedenk en bedenk maar ik weet niet waar te beginnen. Ik zit hier maar en weet gewoon niet meer waar ik beginnen moet. Op de achtergrond schrijft de orthopedagoge een stevige reactie op het rapport en de advocaat is bezig en ik zit als verlamd.
Ik vraag me af of men wel door heeft wat voor een ellende ze over ons af hebben geroepen.

Jawel, dat weten ze wel....dat deden ze zelfs expres.

School heeft aangegeven aan de Raad dat het plekje wat ons beloofd was, helemaal niet bestaat. Er moeten eerst stevige voorwaarden geschapen worden, zo niet dan geen plekje. En dat plekje is ook alleen maar voorlopig. Totdat er meer passend traject is gevonden, want school eist een intensief hulpverleningstraject! School eist...school zit op de stoel van de psychiater, school is spreekbuis geworden van Triversum.
Juf heeft het zelfs zo bont gemaakt dat ze letterlijk heeft overgenomen uit het dossier van Triversum en volledig buiten haar boekje stelt dat de hulpverlening zeer uitgebreid en intensief moet zijn en gericht op het hele gezinssysteem en op de diverse personen apart.
Huh?????
Pardon?????
Alsof ze zelf de psychiater is....ipv een lerares. De brutaliteit om zich zo op te stellen. Ik snap gewoon niet dat mensen zich laten lenen voor dit soort praktijken.
En schokkend, ronduit schokkend vind ik het dat school niet eens begrijpt dat een kind met autisme een vertraagde ontwikkeling doormaakt. Dat ze bezorgd zijn dat Zoon niet leeftijdsadekwaat gedrag vertoont, en dat er volgens hen daarom stevig ge-therapie't moet worden....alsof gras sneller groeit als je eraan trekt.
Al met al dus geen goed nieuws.
Het ziet er naar uit dat ik op zoek moet naar een andere manier van onderwijs verzorgen voor Zoon, een zogenaamd Miep-Ziek contract? Duidelijk is wel dat school de verantwoordelijkheid voor zijn scholing niet wil nemen, ook niet op afstand.
Kunnen we na de rechtszaak ook nog op zoek naar passend onderwijs :(
Vakantie?
Die hebben we dit jaar niet.

Ik ga nog maar weer een poging doen om mijn verweer op papier te krijgen.
En blijf hopen en heel erg wensen dat Zoon ooit helemaal zichzelf mag zijn. Zonder dat de één of de ander een oordeel velt over dat hij niet hetzelfde is als de gemiddelde ander. Zonder dat hij gedwongen wordt om net als de gemiddelde ander te worden, zonder dat hij gestraft en buitengesloten wordt.
God wat wens ik dat!!!!!!
Fijne dag allemaal.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten