donderdag 15 april 2010

~36 dozen~

Je was zo bang,
zei me dat je het niet meer wist en geloofde dat je doodging,
ik vroeg je naar jouw droom van vroeger,
hoe oud werd je dan in je droom,vroeg ik steeds ,
je wist het niet meer,
je zou toch oud worden?
Het sterven was al begonnen huilde je,
en je wou helemaal nog niet dood,
maar het sterven was al begonnen.
-----------
Vannacht bezweet wakker geworden uit deze droom.
Hing de hele dag bij me.
Vandaag was ik voor het laatst in het huis en kreeg ik ook jouw spulletjes/meubels thuis.
36 Dozen,
en nog heel veel meer.
Na dagen in jouw tuin gespit te hebben ben ik nu weer dagen bezig
met uitzoeken en opruimen en ga zo maar door.
De tv staat nog op tafel...die is voor mij te zwaar om in de kast te tillen.
Dat wordt dus hulp vragen ,
anders staat die tv volgend jaar nog op mijn salontafel.

36 Dozen dus.
Met in die dozen een veelvoud aan jouw spulletjes.
Het is haast heiligschennis dat het hier zomaar ligt,
zo ongeordend en zo troeperig.
En dat ik een selectie maak van wat ik ga houden en wat weg kan....
Jouw gekoesterde spulletjes.
Liever had ik jou hier,
liever had ik ons hier,
liever was ik nog even jouw kind,
en jij mijn mamma,
en was alles goed.
~







Geen opmerkingen:

Een reactie posten