dinsdag 6 april 2010

~Pasen~

Pasen is geweest.
Ging helemaal aan mij voorbij.
Geen bezoekje aan moeders.
Geen paaseitjes.
Geen paasgevoel.
Helemaal niks eigenlijk.
Kwam pas laat tot het besef dat het al bijna Pasen was.
En nog later dat de vrijdag daarvoor natuurlijk ook een vrije dag was voor kinders.
Daar kwam ik welgeteld de avond van te voren achter toen dochterlief vertelde
dat ik de wekker niet hoefde te zetten,
waar ik dus op dat moment mee bezig was.
Herinner me de Pasen van vorig jaar.
En het Paasdiner wat we vol hoop en blijdschap meenamen naar mijn moeder.
Dochterlief had er haar best op gedaan,samen met mij.
En hoewel het niet helemaal was wat we gehoopt hadden hebben we er later
wel smakelijk om gelachen.

Nu was er slechts leegte en somberheid en stilte.
Familieloos Pasen.
Mijn dochter zocht troost bij haar vriendinnetje.
Mijn zoon achter de computer en later bij zijn vriendje.
En ik ben 'mezelf troostend' maar gaan schilderen.
Pasen..........
~




Geen opmerkingen:

Een reactie posten