zaterdag 6 juni 2015

Zwijmelen op Zaterdag

Detail van Bib-schilderij
Ik heb daar vreselijk veel moeite mee,
dat alles van de zonnige kant bekijken.
Ik probeer het best wel hoor, en soms gaat het een tijdje goed en dan lijkt het of alles ook zonnig is, zo ongeveer. Maar op de achtergrond lurken daar altijd die schaduwen. Die hun tentakels om mij heen willen slaan en dan meesleuren de diepte in. Daar waar het lachen me vergaat.
Oké
Blegh dus
Weekje hyperde hyper, weekje ontdekkingen gedaan, weekje denken dat ik nooit door die overgang heen ga komen, weekje dikke snik, maaaaarrrrrrrrr
Dan lees je collega-Croners-to-be
Daar word ik best vrolijk van.(sorry dames)
Ik ben niet de enige, ik doe niet als individu zo raar,
nee man, ik doe eigenlijk nog helemaal niet zo raar.
Ik sta nog niet op de brug, en ik ben ook niet hypervrolijk. Ik hang ergens in het midden. Nouhou, zie je wel, het valt allemaal best nog wel mee toch?
Of het ergste moet nog komen
Dat ik vannacht alweer niet geslapen heb, maar heb zitten vechten tegen mezelf, daar heb ik het nu even niet over. Misschien wordt het tijd om nachtelijke uitstapjes te gaan maken met mijn collega-Croners-to-be. Een belpiramide instellen. Dat je als je wakker bent gaat polsen wie er nog meer wakker is. Kunnen we mooi volle-maan-dansen doen in het bos, of als nimfen pootje baden in zee. Jaaahhh lijkt me wel wat. Helemaal als de nachten net zo zwoel zijn als vannacht.
Hebben jullie nog noodweer gehad?
Wij niet hoor, een donderklap hier en daar, een paar fikse regenbuien en veel dreigende luchten, maar dat was het dan ook wel. Code oranje is aan deze stad voorbij gegaan.
Goed, ik stap nog even in mijn bed tot een uurtje of 12 en dan ga ik mezelf blij maken met weet ik nog niet. Biebeleteek bezoek, kopje thee drinken ergens, wandelingetje door het park of gewoon stoelhangen in de tuin....we zien wel.
*´¨)Ik wens
¸.•´¸.•*´¨)U allen
(¸.•´ ★ *¨*•.¸¸.. ★Een Fijn Weekend *¨*•.¸¸.. ★*¨*•.¸¸.. ★*¨*•.¸¸.. ★

 (¸.•´ ★ *¨*•.¸¸.. ★ *¨*•.¸¸.. ★*¨*•.¸¸.. ★*¨*•.¸¸.. ★
 Ze waren voor tv vannacht, en wat doe je als je toch niet kan slapen en aan het vechten bent? Psies, dan vecht je tv. Gelukkig was dit er voor, ik moest zo vaak lachen dat ik niet meer kon vechten met mezelf. 

9 opmerkingen:

  1. Een echte aanrader voor je: http://kakelbont.freeweb.nl/?p=12125
    Zij heeft dezelfde slaapproblemen als jij.
    Dank voor je leuke bijdrage.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dol ben ik op dit nummer... ik probeer het ook altijd na te streven, maar realiseer me des te meer dat er veel mensen zijn die dat niet kunnen... En niet kunnen slapen is me vannacht ook overkomen, gebeurt maar heel sporadisch...
    Sterkte meissie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die humor van Monty Python :-) Goud waard!
    Je moet echt even mijn blog lezen... Als je de website wilt weten, geef ik je die onmiddellijk.
    Sterkte!
    liefs kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fantastische keuze!

    Die overgang...... het gaat over, echt waar. Idd even de blog van Kakel lezen. Heerlijk leesvoer en je steekt er ook nog wat van op.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Uitstekende keus, het is onze slogan als we met het goede been uit bed gestapt zijn. Meestal is dat het geval. Van niet kunnen slapen, daar hebben wij allebei totaal geen last van. Tja waar zou dat aan liggen?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Inderdaad blog lezen van Kakel ;-)

    Goeie keus
    zonnig groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tsja...ik zou zeggen lees de site Overgangstergirls eens. Altijd grappig. En bij mij helpt humor enorm. Al ben ik al overgegaan. Een tijd terug alweer en weet je: niks aan! Ging vanzelf. Ik dacht gewoon dat het was omdat ik dik was dat ik vaak zo zweette :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je mag mij bellen hoor. Grote kans dat ik net mijn bed uit gedreven ben...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De film was ons te laat, maar we hebben wel de hele voorafgaande documentaire gezien, met o.a. fragmenten uit hun reünie. Fantastisch, de invloed die ze op een hele generatie (of zelfs meer) gehad hebben!
    Dit lied, in deze setting, zou vóór de "revolutie" van eind jaren 60 onmogelijk geweest zijn - er zou met karabijnen en knuppels tegen opgetreden zijn...

    BeantwoordenVerwijderen