zaterdag 27 juni 2015

Zwijmelen op Zaterdag


★ *¨*•.¸¸.. ★ze staan eindelijk in de bloei★*¨*•.¸¸.. ★

Ik was natuurlijk helemaal van mijn apropos vanmorgen*** en toen ik voor de tweede keer wakker werd had ik weer hartkloppingen. Vreselijk is dat. Ik heb me uit bed gesleept en samen met Zoon voorbereidingen getroffen voor hun weekend bij vader. Ik was moe, gespannen, beetje bang ook. En zo stond ik te happen naar lucht op het station. Knuffelen is eigenlijk elkaar platdrukken bij ons ;)
Ik kreeg heel veel knuffels van de kids.  Ze zijn zo lief!
Ben daarna toch naar de winkel gegaan, heel rustig, heel langzaam, toch mezelf gedwongen nog even wat leuks mee te nemen en wat lekkers mee te nemen. Toen terug naar de bus, heel relaxed(ahum) heel rustig. En toen stortte ik thuis neer in de stoel.
Beetje gesurft en geleerd over wat ik voor mezelf kon doen. waar komen toch die symptomen vandaan? De bloeduitslagen er weer bij gepakt, weer een stuk wijzer geworden. En toen ineens ging er een knopje om/ werd het stil/ rustig...
Ik heb dat wel vaker, en het valt me tegenwoordig helemaal steeds meer op. Die druk op mijn hoofd, herrie wat ik ergens ver weg op de achtergrond in mijn hoofd hoor. Mijn lijf wat schrap staat. Ik vergelijk het maar met tegen de wind in leunen tijdens een dikke storm. Herken je dat?
Het is gestopt, om half 7 was het ineens over. Het geluid was weg, mijn lijf kon in de ontspanning gaan. Alles ontspant dan ook, ook mijn snelle hartslag is van de een op de andere minuut weg. Bizar niet waar? Net of iemand ergens een knopje omdraait.

★ *¨*•.¸¸.. ★★ *¨*•.¸¸.. ★★ *¨*•.¸¸.. ★

Ik las net trouwens een stukje over de systolische druk, de bovendruk....dat dat met bloedvolume te maken heeft. Weten jullie mijn opluchting nog toen ik bloed gegeven had vorige week? Zou dat komen, omdat mijn bloedvolume te groot is? Ik ga het zeker aan de dokter vragen, hoe dat nou zit. Mag ze me een stukje college geven, ik vraag wel een dubbel consult aan ;)

★ *¨*•.¸¸.. ★★ *¨*•.¸¸.. ★★ *¨*•.¸¸.. ★

En toen was het ineens weer nacht.....ik zit hier alweer een paar uur niet lekker ontspannen.Heb dan ook maar de NEI-protocollen erbij gepakt en ben maar weer aan de slag gegaan. Heb alweer aardig wat weggeblazen. Zo meteen maar naar bed,  ik ben moe.
Mijn keuze is gevallen op Carolyn's fingers van de Cocteau twins.
Najaar 1988: Ik kan me de dag nog herinneren dat mijn vader mij verheugd dit nummer liet zien op de video. Ik kwam net thuis van college. Hij had het voorbij zien komen op MTV die dag(toen draaiden ze nog muziek ;) De grijns op zijn gezicht zie ik zo weer voor me. In de video kwam namelijk een bandrecorder voor, daarom was het filmpje hem opgevallen haha. Hij had iets met bandrecorders. We hebben samen zitten luisteren...de volgende dag ben ik meteen naar Boudisque in Amsterdam getogen om de EP te kopen. De band was, en is nog steeds één van mijn favorieten. Dat ik mijn broer sprak vorige week was ook naar aanleiding van de bandrecorder, hij liet me even wat troostmuziekjes horen. Waaronder de Cocteau Twins. De band op de recorder was van mijn vader geweest. Ik heb met hem samen muziek geluisterd via facebook. Net zoals we vroeger met mijn vader altijd muziek luisterden.
Sweet memories.
 
oja...volgende week wordt het(zeggen ze) eindelijk mooi weer....joepie.....

*´¨)
¸.•´¸.•*´¨)
(¸.•´ ★ *¨*•.¸¸.. ★Fijn weekend*¨*•.¸¸.. ★*¨*•.¸¸.. ★*¨*•.¸¸.. ★

18 opmerkingen:

  1. Goh wat akelig dat je je zo onrustig kunt voelen en hoe bizar dat het opeens weg is... Jeetje wat een stem zeg... weer nooit van g'heurd natuurlijk ;-). Maak er een lekkere dag van hé!
    Liefs, Trees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi hè????
      Ik ga genieten, hoewel het hier he-le-maal niet warm is(koud windje blegh) Maar dat mag de pret niet drukken. De zon schijnt :D
      xxx

      Verwijderen
  2. Ik wens je een heerlijk ontspannen weekend en hoop dat je binnenkort een goed advies krijgt waar je echt iets aan hebt. Artsen klungelen soms ook maar wat aan. Bedankt voor deze mooie bijdrage.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Erg is dat ja, dat geklungel, maar dat komt ook doordat ze de tijd niet nemen om iets uit te willen vogelen hoor. Het gaat allemaal op de automatische piloot lijkt wel. Zal blij zijn als mijn eigen arts terug is.

      Verwijderen
  3. Herken die hartkloppingen wel. Ben er nooit voor bij een arts geweest en snap nu dat het bij overgangsklachten hoorde. Al jaren geen last meer gelukkig.
    Wens je ook een ontspannen weekend. Blijf de goede dingen zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk ook , dat als de basis goed zit dat het geen probleem hoeft te zijn. Wel vreselijk lastig dat wel :/
      xxx

      Verwijderen
  4. Lekker nummer. De Twins ken ik wel, dit nummer niet. Ook het filmpje niet maar ik was dan ook niet zo van muziek kijken..

    Ik hoop dat ze snel ontdekken waar je hartkloppingen vandaan komen want dit is zo geen leven...
    Ik wens je veel rust en ontspanning toe.. Met mooi weer...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bibje ik hoop dat er ergens een arts is die je kan helpen. Ben je er al eens mee bij een neuroloog geweest?
    Laat de boel de boel en geniet van een rustig weekend.

    Groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bah, wat akelig, dat je je zo kan voelen...
    Je muziek... ik heb er nog nooit van gehoord.
    Ik zal het vaker moeten luisteren om er iets over te kunnen zeggen, want ik vind het ook niet heel toegankelijk zegmaar.
    Mooie herinneringen... vind ik leuk om te lezen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doe dat maar, luister nog maar een paar keer, want het is echt wel mooi hoor. Het gaat in je zitten, ontvouwt zich als het ware in je hart :D

      xxx

      Verwijderen
  7. Misschien een beetje banale opmerking, maar als je hart NIET klopt heb je echt een probleem... Of niet meer...?
    Ik wens je sterkte. Maar je hebt wel een prachtig stuk muziek uitgekozen! Ik had de naam van de band wel meermalen gezien, maar nog nooit echt iets van ze gehoord - dit vond ik echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wahaha Dwarsbongel, ik weet even niet wat het dan is hoor, wel of geen probleem ;)

      Mooi hè, fijn dat je er zo van genoten hebt!

      Verwijderen
  8. Die onrust is afschuwelijk hè, ik weet helaas uit eigen ervaring hoe het voelt. Maar als ik het goed begrijp heb ook jij zo je trucjes om ermee te dealen... en laat je je er niet (meer) volledig door lam leggen. Goed van jou!!

    Wens je een fijne zondag toe!
    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat vervelend die hartkloppingen en dat razende geluid in je oren, maar als je kunt ontspannen, gaan ze beide weg. Het is een wisselwerking; je voelt je onrustig, want je hebt hartkloppingen en ruis in je oren, waardoor je je onrustiger gaat voelen en je hartkloppingen toenemen enz,. enz. Maar op het moment dat je in staat bent om heel langzaam en rustig in en uit te ademen (uitademen langzamer dan inademen) gaat je hart rustiger kloppen, zakt de onrust en verdwijnt ook dat geluid.
    Van deze band had ik nog nooit gehoord en, eerlijk gezegd, ik ben er niet kapot van, maar ja... wie ben ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel vervelend dat je zo van slag kan zijn van lawaai en andere zaken. Sterkte en probeer te relaxen, want de zomer is in aantocht. Vanaf dinsdag worden de temperaturen ook bij jou zomers (zie Margot Ribberink op onze weblog).
    Deze groep Cockteau Twins ken ik alleen vanuit mijn Top 40 boek. Het was in die tijd niet onze smaak. Wel van oudste zoon Ray na een whatsapp met hem. Lieve groeten van ons. Salu2 Albert

    BeantwoordenVerwijderen