maandag 22 juni 2015

Maandag

Helderse fotograaf onbekend
★*¨*•.¸¸.. ★*¨*•.¸¸.. ★*¨*•.¸¸.. ★

Zondag;
Ik keek door mijn keukenraam en zag de zee, terwijl ik in gesprek was met klasgenoten van dochter over hun buitenschoolse opvang.(!?) Wat een prachtig uitzicht, zo ruim en zo vrij. En toen werd ik wakker :)
Het was een mooie droom.
Misschien dat ik ooit nog eens ergens woon waar ik dat uitzicht heb.
Nah ik denk het niet. Ik vrees dat ik dat uitzicht eeuwig blijf dromen. Nou ja, maakt ook niet uit.Als ik er heen fiets zie ik het ook....nee beter nog, ik zie het wel voorbij komen op DEN HELDER IN FOTO'S op facebook. Dat is echt genieten, elke dag weer. Als het lijf dan niet wil, dan kan ik altijd nog zo genieten.
★*¨*•.¸¸.. ★*¨*•.¸¸.. ★*¨*•.¸¸.. ★

13:42
Ben net buiten geweest, het is niet warm maar ook niet koud. Vooral lekker, als je genoeg kleding aan doet. Zonnetje schijnt af en aan. En lekker ruiken dat het doet. Zo fris, zo kruidig, zo heerlijk grasgroen. Ik ben blij dat het geregend heeft. Wat minder blij dat alles daardoor zo hard is gegroeid dat ik als de wiedeweerga aan de slag zou moeten. De vingerhoedskruid is inmiddels tussen de meter en 180 hoog. Echt mooi, wat minder is het hoge gras... nou ja....strakjes maar eerst maaien?

★*¨*•.¸¸.. ★*¨*•.¸¸.. ★*¨*•.¸¸.. ★

17:50
Terwijl ik uitkeek over de zee in mijn droom, droomde Zoon dat de wereld vergaan was terwijl hij sliep. Hij moest er zo van huilen en was zo verdrietig en eenzaam dat hij huilend wakker werd. Alles was overnacht kapot gegaan, er was niets en niemand meer. Toen hij naar mijn slaapkamer liep zag hij dat ik nog sliep, me van niets bewust was. Toen hij vertelde verbond hij het gelijk met wat hem is overkomen de afgelopen jaren. Het verwerken is begonnen.....eindelijk.

★*¨*•.¸¸.. ★*¨*•.¸¸.. ★*¨*•.¸¸.. ★

Dag later
Ik werd wakker van de zon, dacht ik. Het volgende moment kwam dochter en was er van de zon niets te bekennen. Vast gedroomd. Toen ze eenmaal weg was begon het ineens te hozen, daarna een fikse donderklap. En nu schijnt de zon. Het liefste deed ik nog een tukje, ik ben moe. Niet lekker geslapen(zere knie)  Maar ja, dat zonnetje, dat lonkt ook wel heel erg. En de rotzooi in huis ook....die lonkt niet, die schreeuwt.
Ruim me op!
Gelukkig zijn de kleding-zakken uit het halletje vandaan. Ze worden vandaag opgehaald. Scheelt weer, want ik had er 4! En de kledingkasten zijn nog steeds niet helemaal uitgezocht. De mijne moet nog....ik heb alleen zo'n moeite met afscheid nemen. Afscheid van mijn dunne zelf en bijbehorende outfit.  Mijn maatje 36 is al jaren overdue. Mijn maatje 38 trouwens ook :(
Die van Zoon moet ook nog, die jongen is zo ontzettend de lucht in geschoten dat al zijn shirten te kort zijn. Ik had net nieuwe gekocht van de winter en het vroege voorjaar...echt balen dus. Dochter mag nog even snuffelen welke ze als slaapshirt wil en de rest doneer ik weer.

★*¨*•.¸¸.. ★*¨*•.¸¸.. ★*¨*•.¸¸.. ★

En toen was ik weer een uur verder. Beetje dromen, beetje zoeken naar een liedje. Viel niet mee deze keer, maar ik heb het weer gevonden. Ik ga douchen,
fijne dag allemaal!
*´¨)
¸.•´¸.•*´¨)
(¸.•´ ★ *¨*•.¸¸.. ★*¨*•.¸¸.. ★*¨*•.¸¸.. ★*¨*•.¸¸.. ★

2 opmerkingen:

  1. Een nachtmerrie die nog lang beklijfde... Ik hoop dat er iets positiefs uit komt. Lang geleden ben ik op de fiets naar Den-Helder geweest. Was een prachtige tocht met uitzicht!
    Lieve groet
    Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja die uitzichten die zijn echt geweldig hoor. Dat is nog de enige reden dat ik hier woon, de rest is niks meer, en of het ooit nog wat wordt? Soms wordt ik er droevig van hoeveel er hier gesloopt wordt door onnozelheid en ongebreidelde ambities.
      Maar de zee, die blijft :)

      Verwijderen